Κόσμος

Ένας στους τέσσερις μαθητές της Δ’ Δημοτικού αντιμετωπίζει πρόβλημα στην ανάγνωση, σύμφωνα με έρευνα

Ένας στους τέσσερις μαθητές της Δ’ δημοτικού δυσκολεύεται στην ανάγνωση και δεν έχει κατακτήσει το ελάχιστο επίπεδο κατανόησης κειμένου που αντιστοιχεί στην ηλικία και στο επίπεδό του, αποκαλύπτει η έρευνα IGLU για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ως βασικότερη αιτία θεωρείται η αποχή των μαθητών από τα μαθήματα και οι εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, ενώ πρόβλημα αποτελεί και η ανομοιογένεια στις τάξεις.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας έχουν προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις από ειδικούς και ΜΜΕ, ο αριθμός των παιδιών του δημοτικού που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάγνωση και στην κατανόηση κειμένου έχει αυξηθεί σημαντικά. Είναι ενδεικτικό ότι στη μελέτη του 2016, οι μαθητές της τετάρτης τάξης είχαν συγκεντρώσει 537 μονάδες, στη μελέτη του 2001, 539 μονάδες και στην τρέχουσα μελέτη μόνο 524. Στην προηγούμενη μελέτη ήταν το 19% των μαθητών που αντιμετώπιζε δυσκολίες, ενώ τώρα το ποσοστό έχει φθάσει στο 25%. Στο συγκεκριμένο μέγεθος, η Γερμανία βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η Σιγκαπούρη, η οποία το 2001 βρισκόταν ακόμη πιο κάτω από τη Γερμανία. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Νότια Αφρική.

«Το πρόβλημα δεν είναι μόνο σχολικό, αλλά πρόβλημα και για την κοινωνία», δήλωσε στο πρώτο κανάλι της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD ο υπεύθυνος για την έρευνα στη Γερμανία Νίλι ΜακΕλβάνι, από το πανεπιστήμιο του Ντόρτμουντ, ο οποίος ωστόσο επισήμανε ότι τα παιδιά της Γερμανίας διαβάζουν εκτός σχολείου περισσότερο από τον μέσο όρο. Το 63% δηλώνει ότι διαβάζει τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα εκτός σχολείου, ενώ ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 54% και των χωρών του ΟΟΣΑ, 53%. Εντός σχολείου, όμως, στη Γερμανία αφιερώνονται στην τετάρτη δημοτικού σε σχετικές με την ανάγνωση δραστηριότητες 141 λεπτά την εβδομάδα έναντι 194 λεπτών στην ΕΕ και 209 λεπτών στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Στη γερμανική μελέτη IGLU, η οποία διεξάγεται κάθε πέντε χρόνια και χρηματοδοτείται από το ομοσπονδιακό υπουργείο Παιδείας και Έρευνας και από τα κρατιδιακά υπουργεία Παιδείας, συμμετείχαν 252 τάξεις από την τετάρτη δημοτικού από όλη τη χώρα, με 4600 μαθητές. Συνολικά συμμετείχαν περίπου 400.000 μαθητές του δημοτικού.

Σύμφωνα με τον κ. ΜακΕλβάνι, η αρνητική τάση είχε καταγραφεί ήδη πριν από την πανδημία, αλλά επιταχύνθηκε σημαντικά κατά τη διάρκειά της. Επιπλέον, επισημαίνει ο ειδικός, οι τάξεις έχουν γίνει πιο ετερογενείς, γεγονός το οποίο αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς. Αυτό πάντως που δεν έχει αλλάξει, τονίζει, είναι οι κοινωνικές ανισότητες ως παράμετρος για την αδυναμία στην ανάγνωση. Τα παιδιά με «κοινωνικά-οικονομικά μειονεκτούσες οικογένειες» είναι πιθανότερο να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες, εξηγεί.

Η υπουργός Παιδείας Μπετίνα Σταρκ-Βάτσινγκερ χαρακτήρισε «ανησυχητικά» τα αποτελέσματα της έρευνας. «Το να μπορείς να διαβάζεις καλά είναι μια από τις βασικές δεξιότητες και θεμέλιο για την εκπαιδευτική επιτυχία», δήλωσε η φιλελεύθερη (FDP) πολιτικός και πρόσθεσε ότι η Γερμανία χρειάζεται επειγόντως μια ανατροπή στην εκπαιδευτική πολιτική, με ιδιαίτερο βάρος στις βασικές δεξιότητες, όπως η γραφή, η ανάγνωση και η αριθμητική.

Στο ίδιο πνεύμα, ο πρόεδρος της Ένωσης Διδασκόντων Χάιντς-Πέτερ Μάιντινγκερ δήλωσε από την πλευρά του στην BILD ότι πρέπει να αποδοθεί μεγαλύτερη σημασία στη διδασκαλία των πραγματικά βασικών ικανοτήτων, της ανάγνωσης και της γραφής και μαθήματα όπως τα καλλιτεχνικά, η μουσική και η γυμναστική πρέπει να προσφέρονται ως δευτερεύοντα, ενώ τα αγγλικά και ο προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών πρέπει, σύμφωνα με τον ίδιο, να αφαιρεθούν εντελώς.

Ειδικά για τις τάξεις 1-4, τόνισε, οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται κυρίως γερμανικά, αριθμητική και γενικές γνώσεις. Σε ό,τι αφορά τα αγγλικά, τα οποία διδάσκονται από την τρίτη τάξη, ο κ. Μάιντινγκερ εκτιμά ότι εισάγονται κατά 50% σε βάρος των γερμανικών. «Στην τετάρτη τάξη ο μαθητής πρέπει να κατέχει ένα βασικό λεξιλόγιο 1000 λέξεων, τις οποίες θα πρέπει και να μπορεί να γράψει σωστά. Σε κάποια κρατίδια ο στόχος είναι μόλις οι 500, οπότε δεν θα πρέπει να μας ξαφνιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας», πρόσθεσε και υποστήριξε ότι πρέπει επίσης να καταργηθεί η γραφή «με το αυτί», αλλά να λαμβάνεται υπ’ όψιν και η ορθογραφία. «Τι θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να μάθουν οι μαθητές μέχρι την τετάρτη δημοτικού: να ακούν, ώστε να μπορούν να λάβουν πληροφορίες από απλές ιστορίες και κείμενα, να κάνουν απλές αριθμητικές πράξεις με το μυαλό τους και να γνωρίζουν τα βασικά γεωμετρικά σχήματα», πρόσθεσε ο πρόεδρος των διδασκόντων.

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: https://sainis.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings