ΕνημέρωσηΤεχνολογία

BMW Motorrad R 18 One Eight “C”, μια εντυπωσιακή custom δημιουργία του εμβληματικού Paul Yaffe

Ο οραματιστής των custom μοτοσικλετών Paul Yaffe ανέβασε τον πήχη για άλλη μια φορά με την αποκάλυψη του τελευταίου του αριστουργήματος, της R 18 One Eight “C”, μιας μοναδικής custom έκδοσης της BMW R 18 Transcontinental.

Η R 18 One Eight “C” συνδυάζει την κλασική αισθητική ενός hot rod με τη χαρακτηριστική ουσία της BMW και αποτελεί απόδειξη της σχεδιαστικής αριστείας του Yaffe.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένας θρύλος της custom σκηνής στις ΗΠΑ:

Από το 1991, ο κόσμος των custom μοτοσικλετών γνωρίζει τον Paul Yaffe ως έναν από τους κορυφαίους δημιουργούς μηχανοκίνητων αριστουργημάτων.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Paul είναι κάτι περισσότερο από ένας κατασκευαστής ή μεταποιητής, είναι πραγματικά ένας σχεδιαστής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεκινώντας με την ίδρυση της American Legend Motorcycle Company, η οποία αργότερα εξελίχθηκε σε Paul Yaffe’s Bagger Nation, έχει κερδίσει διακρίσεις όπως τρία βραβεία «World’s Most Beautiful Motorcycle» για την πιο όμορφη μοτοσικλέτα του κόσμου στην έκθεση Oakland Roadster Show, δύο βραβεία «Builder of the Year» και τρία βραβεία «Trendsetter of the Year» από το περιοδικό Easyriders, ενώ έγινε μέλος στο Hall of Fame του Sturgis το 2015.

Οι custom μοτοσικλέτες του έχουν φιγουράρει σε περισσότερα από 300 άρθρα περιοδικών παγκοσμίως, καθώς και στο Discovery Channel, στο History Channel και σε άλλες τηλεοπτικές εκπομπές.

Τώρα, ο Paul Yaffe αποκαλύπτει το τελευταίο του αριστούργημα την R 18 One Eight “C” – μια μοναδική custom έκδοση της BMW R 18 Transcontinental, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της στην έκθεση MBE στη Βερόνα της Ιταλίας.

Πριν ξεκινήσει, ο Paul αφιέρωσε χρόνο για να γνωρίσει την BMW R18 Transcontinental, διανύοντας 3.800 μίλια στις ΗΠΑ και επιπλέον 2.600 μίλια μέχρι το Sturgis και πίσω.

Μόλις ξεκίνησε η διαδικασία του customizing, ο Paul ήξερε ότι ήθελε να δημιουργήσει μία bagger με μεγάλους τροχούς που δεν είχε υπάρξει ποτέ πριν. Η πρόκληση ήταν να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα original εξαρτήματα της BMW.

Ο Paul ήθελε το custom δημιούργημά του, η  R 18 One Eight “C”, να παραμείνει μία αυθεντική BMW χωρίς να κατασκευαστεί από κάποια από τα κομμάτια της υπάρχουσας συλλογής του, ούτε να έχει ομοιότητες με αυτά.

Παρήγγειλε έναν μπροστινό τροχό 26″ x 5,5″ κομμένο από ένα κομμάτι αλουμινίου με βάρος 400 λιβρών, ο οποίος φοράει ένα εξατομικευμένο ελαστικό πλάτους 180 χιλιοστών.

Το πλαίσιο έπρεπε να αλλάξει ώστε να χωράει ο νέος μπροστινός τροχός και έπρεπε να κατασκευαστούν ειδικές πλάκες για να διορθωθεί το ίχνος και να βελτιστοποιηθεί η ευελιξία και το  ατσάλινο μπροστινό φτερό κατασκευάστηκε εξ αρχής.

Εμπνευσμένη από την εμφάνιση του εμβληματικού Mercury Lead Sled της δεκαετίας του ’50, η ομάδα δημιούργησε πολλά μοναδικά εξαρτήματα και τροποποίησε υπάρχοντα στοιχεία της R 18.

Το original φέρινγκ της R 18 κόπηκε σε διάφορα κομμάτια και ανακατασκευάστηκε για να προσαρμόσει τη θέση του προβολέα και τη ροή αέρα στο νέο μπροστινό τροχό.

Για να βρεθεί μια λύση για το κενό που δημιουργήθηκε μεταξύ του φέρινγκ και του ρεζερβουάρ καυσίμου αναπτύχθηκε μια μοναδική αεροτομή, η οποία κρύβει το ψυγείο.

Επιπλέον, ένα αποκλειστικό σετ από Yaffe Monkey Bars κατασκευάστηκε για να συμπληρώσει τη συνολική σχεδίαση.

Η ομάδα ήθελε να διατηρήσει τα καλύμματα των βαλιτσών, τις ασφάλειες και τα ηχεία, οπότε δημιουργήθηκε μια νέα σειρά από δερμάτινα καλύμματα που χάρισαν στις βαλίτσες ένα εντελώς νέο και μοναδικό επίμηκες προφίλ, διατηρώντας παράλληλα την εξαιρετική μηχανική και λειτουργικότητα που είχε δημιουργήσει η BMW για αυτές.

Η ομάδα του Paul επέκτεινε το αρχικό πίσω φτερό κατασκευάζοντας ένα δεύτερο πίσω φτερό R 18, που ταίριαζε άψογα με το προφίλ των νέων βαλιτσών.

Καθώς η κατασκευή άρχισε να παίρνει μορφή, ο Yaffe αναδιάταξε τα αυθεντικά πίσω φώτα R 18 στα χειροποίητα πάνελ και φιλοτέχνησε μια περιοχή για την πινακίδα κυκλοφορίας στο φτερό σε κλασικό hot rod στυλ.

Επίσης, επιμήκυνε τα αυθεντικά πλαϊνά καλύμματα R 18 για να διατηρηθεί το αρχικό τους σχήμα και να καλυφθεί μεγαλύτερη επιφάνεια ώστε το βλέμμα να ‘ρέει’ προς τις βαλίτσες.

Κλασική Lead Sled εμφάνιση.

Παραμένοντας πιστός στην κλασική αισθητική του Lead Sled, ο Yaffe έδωσε προτεραιότητα σε δύο κρίσιμα στοιχεία: την αερανάρτηση και τους σωλήνες της εξάτμισης.

Ο Paul και η ομάδα του σχεδίασαν ένα εξελιγμένο αεροφυλάκιο  καθώς και ένα εξελιγμένο σύστημα διανομής του πεπιεσμένου αέρα για τη λειτουργία της αερανάρτησης.

Εστιάζοντας στον σχεδιασμό των εξατμίσεων, η ομάδα κατασκευής είχε ως στόχο να διατηρήσει τη χαρακτηριστική ‘αίσθηση BMW’ που κάνει αυτή την κατασκευή να ξεχωρίζει.

Η διατήρηση των κλασικών σωλήνων εξαγωγής του Boxer κινητήρα ήταν αδιαπραγμάτευτη στο όραμα του Paul.

Οι καταλυτικοί μετατροπείς αντικαταστάθηκαν από ένα εξατομικευμένο σύστημα διάτρητων διαφραγμάτων υψηλής ροής.

Η καινοτομία αυτή όχι απλώς αντικατέστησε το σύστημα που περιορίζει και διαχειρίζεται τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά διατήρησε το απαιτούμενο back pressure που βελτιστοποιεί την απόδοση.

Με στόχο την βελτίωση της ακουστικής εμπειρίας, εισήχθη ένα εξαιρετικής μηχανουργικής ακρίβειας σύστημα σιλανσιέ τριών σταδίων που ολοκληρώνεται από ένα μεγάλο χωνί-μεγάφωνο το οποίο εκπέμπει τον χαρακτηριστικό hot rod ήχο.

Είναι όλα θέμα αισθητικής

Επανεξετάζοντας στο θέμα της αισθητικής, ο Paul στόχευσε σε μια hot rod σχεδίαση χωρίς γραφιστικά στοιχεία που αποπροσανατολίζουν, αναδεικνύοντας την κομψότητα και το προφίλ της μοτοσικλέτας, με έμφαση στην απλότητα και την γοητεία. “Ξεκινήσαμε το project μας με την τελειοποίηση όλων των πάνελ του σώματος, για να δημιουργήσουμε ένα φινίρισμα που παραπέμπει σε κρυστάλλινη επιφάνεια. Αφού καταλήξαμε σε ένα διαχρονικό, βαθύ μαύρο γυαλιστερό χρώμα, η ομάδα έστρεψε την προσοχή της στην τελειοποίηση και της υπόλοιπης μοτοσικλέτας”.

Ο Paul ανέθεσε στον εξειδικευμένο βαφέα Hector Martinez την εφαρμογή της μαύρης γυαλιστερής απόχρωσης.

Επιδιώκοντας τη δημιουργία αντίθεσης, ο Paul επέλεξε ένα κλασσικό κόκκινο για το εσωτερικό με αιμάτινη απόχρωση.

Τέχνη είναι να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία. Το μυστικό είναι να αποφύγεις την υπερβολή!

Η εταιρεία Guys Upholstery χρησιμοποίησε μοντέρνες επενδύσεις στη σέλα και το ταμπλό και ο Hector προσάρμοσε τις εμπρός δαγκάνες στο ίδιο χρώμα.

Αν μη τι άλλο η ειδική custom R 18 One Eight είναι πραγματικά εντυπωσιακή!

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button