ΕνημέρωσηΤεχνολογία

Η ΑΙ «μάχη» των τεχνολογικών κολοσσών – Άμεση Ενημέρωση

Η εμφάνιση του ChatGPT, το οποίο ουσιαστικά απαντά με φυσικό τρόπο σε όποια ερώτηση του κάνει ένας χρήστης, άλλαξε τα δεδομένα αλλά και την άποψη που υπήρχε σε παγκόσμιο επίπεδο για το ΑΙ. Το γεγονός ότι η Microsoft επένδυσε 10 δισ. δολάρια στην OpenAI, τη δημιουργό του ChatGPΤ αλλά και της πλατφόρμας GPT πάνω στην οποία βασίζεται η συγκεκριμένη εφαρμογή -και όχι μόνο- έδωσε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο ζήτημα. Ειδικά από τη στιγμή που άρχισε να φαίνεται ότι η ενσωμάτωση του GPT-4 στο Bing, τη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, που έγινε διαθέσιμη πρόσφατα μπορεί να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία της Google όσον αφορά στον τομέα της αναζήτησης αλλά και γενικότερα σε μία σειρά από διαδικτυακές κατηγορίες εφαρμογών και υπηρεσιών.

Η Google δεν ήταν δυνατόν να μείνει με σταυρωμένα χέρια. Ειδικά όταν ασχολείται και αυτή με το ΑΙ εδώ και αρκετά χρόνια. Και δεν ήταν διόλου τυχαίο πόσο χρόνο αφιέρωσε για την παρουσίαση και την επίδειξη ουκ ολίγων νέων εφαρμογών και υπηρεσιών που αξιοποιούν το ΑΙ κατά τη διάρκεια του Google I/O, του ετήσιου συνεδρίου για το οικοσύστημα του αμερικανικού κολοσσού που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα στο Σαν Φρανσίσκο.

Το κεντρικό μήνυμα της Google ήταν «να κάνουμε το ΑΙ πιο χρήσιμο για κάθε άνθρωπο». Και η πραγματικότητα είναι πως παρουσίασε ορισμένες πολύ έξυπνες και ενδιαφέρουσες εφαρμογές. Όπως, για παράδειγμα, τη νέα δυνατότητα που θα έρθει σύντομα στο Gmail και θα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να ζητά από τη Google να του απαντήσει σε ένα email! Το παράδειγμα που έφερε ο Sundar Pichai, διευθύνων σύμβουλος της Google και της Alphabet, ήταν το email που έφτιαξε το Gmail και απαντούσε στο μήνυμα που έστειλε στον χρήστη μία αεροπορική εταιρεία για ένα voucher αλλά ο χρήστης προτιμούσε να πάρει χρήματα. Η σχετική επίδειξη πήγε πολύ καλά και γενικώς η λειτουργία «βοήθησε με να γράψω ένα email» αναμένεται να αποδειχθεί πολύ δημοφιλής στο μέλλον. Το γεγονός ότι η Microsoft έχει ήδη παρουσιάσει το copilot, μία πλατφόρμα που θα σε βοηθά να γράψεις από ένα email και να οργανώσεις μία γιορτή μέχρι να φτιάξεις την αρχική «έκδοση» μίας παρουσίασης, δείχνει προς τα που κινούνται οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί.

Bard vs ChatGPT

Παράλληλα, η Google αξιοποιεί το AI προκειμένου να βελτιώσει την εμπειρία αλλά και να αυξήσει την αυτοματοποίησε σε μία σειρά από δημοφιλείς εφαρμογές και υπηρεσίες όπως είναι τα Google Maps και το Google Photos με τις νέες δυνατότητες να είναι εντυπωσιακές. Και φυσικά έχει και το δικό της εξελιγμένο chatbot βασισμένο σε αρχιτεκτονικές LLM (large language models) που αποτελεί τον ανταγωνιστή του ChatGPT και ονομάζεται Bard. Το Bard είχε παρουσιαστεί πριν από μερικούς μήνες αλλά υπήρχαν αρκετά ζητήματα με το πως λειτουργούσε η συγκεκριμένη εφαρμογή και η Google ήταν ιδιαίτερα επιλεκτική όσον αφορά στους χρήστες που θα είχαν πρόσβαση σε αυτό. Πλέον, όμως, το Bard διατίθεται σε όλους τους χρήστες και αυτό αποτελεί μία ακόμη ενδιαφέρουσα «μάχη».

Παράλληλα, προκειμένου να προλάβει τη Microsoft και την αναμενόμενη ενίσχυση της δημοτικότητας του Bing, η Google παρουσίασε μία νέα έκδοση της δικής της μηχανής αναζήτησης, η οποία θα αξιοποιεί τη «δημιουργική ΑΙ» παρέχοντας το αποκαλούμενο Search Generative Experience. Αυτή η λειτουργία θα προσπαθήσει να απαντήσει στην ερώτησή σας με ένα τεράστιο μπλοκ κειμένου που θα εμφανίζεται πριν από τα κλασσικά αποτελέσματα της Google αναζήτησης!

Όλες αυτές οι λειτουργίες βασίζονται σε μία νέα πλατφόρμα LLM, το PaLM 2, το οποίο αποτελεί το αντίπαλο δέος για το GPT-4. Αν και η Google υποστηρίζει ότι το PaLM 2 είναι καλύτερο σε ορισμένες περιοχές σε σχέση με το GPT-4 οι περισσότεροι αναλυτές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού υποστηρίζουν ότι η Google είναι αρκετά πίσω σε σχέση με τον βασικό ανταγωνιστή της. Το ίδιο δείχνει να ισχύει και για το Bard. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι συσχετισμοί δεν αποκλείεται να αλλάξουν στο μέλλον.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τόσο η Microsoft όσο και η Google δείχνουν να στοχεύουν στην παρουσίαση εφαρμογών και υπηρεσιών που θα αυτοματοποιούν μία σειρά από καθημερινές εργασίες. Σε τι βαθμό θα καταφέρουν να βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε επαγγελματικό θα είναι το ερώτημα που θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια. Τουλάχιστον, προς το παρόν Google και Microsoft δείχνουν να έχουν πάρει το προβάδισμα σε σχέση με τους υπόλοιπους τεχνολογικούς κολοσσούς που ασχολούνται με το ΑΙ.

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: https://sainis.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings