ΕνημέρωσηΤεχνολογία

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alaska Airlines λέει ότι είναι «θυμωμένος» όταν βρέθηκαν χαλαρά μπουλόνια σε «πολλά» Boeing Max 9

Επιμέλεια: Γιάννα Μυράτ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alaska Airlines αποκάλυψε την Τρίτη ότι είχε «πολύ σκληρές και ειλικρινείς συνομιλίες» με την Boeing, παροτρύνοντας την εταιρεία να βελτιώσει τα εσωτερικά ποιοτικά της προγράμματα και σημειώνοντας ότι οι επιθεωρητές της Alaska βρήκαν χαλαρά μπουλόνια σε «πολλά» από τα Boeing Max 9 του αερομεταφορέα.

«Είμαι κάτι περισσότερο από συγχυσμένος και απογοητευμένος. Είμαι θυμωμένος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ben Minicucci, αναφερόμενος στο ατύχημα στο οποίο μέρος ενός αεροσκάφους Max 9 που λειτουργούσε η αεροπορική του εταιρεία χάθηκε στη μέση της πτήσης στις αρχές αυτού του μήνα. «Αυτό συνέβη στην Alaska Airlines. συνέβη στους καλεσμένους μας και στους ανθρώπους μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι επιθεωρήσεις στην United Airlines μετά το ατύχημα ανέδειξαν παρόμοια ζητήματα.

Οι δηλώσεις του Minicucci, που έγιναν στο NBC News, ήρθαν την ίδια μέρα που στελέχη της United δήλωσαν ότι αναμένουν να αναφέρουν ζημιά πρώτου τριμήνου ως αποτέλεσμα της καθήλωσης.

Είπαν επίσης ότι σταθμίζουν εναλλακτικά αεροπλάνα για μελλοντική ανάπτυξη λόγω ανησυχίας ότι το ατύχημα – το οποίο ώθησε την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας να καθηλώσει επ’ αόριστον περισσότερα από 100 αεροπλάνα – θα καθυστερήσει περαιτέρω την πιστοποίηση μιας νέας, μεγαλύτερης έκδοσης του αεροπλάνου, του Max 10.
Ο οικονομικός και λειτουργικός αντίκτυπος της καθήλωσης θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο σημαντικός για την Alaska Airlines, η οποία έχει προγραμματιστεί να αναφέρει τα κέρδη της την Πέμπτη. Αν και ο αερομεταφορέας διαθέτει μικρότερο αριθμό αεροσκαφών Boeing Max 9, τα 65 αεροπλάνα που επηρεάζονται αποτελούν περίπου το 20 τοις εκατό του συνολικού στόλου της εταιρείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η πραγματικότητα είναι ότι η καθήλωση των Max, είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι αναμένοντας το Max 10 να παραδοθεί στο χρονοδιάγραμμα που ελπίζαμε», είπε ο Michael Leskinen, οικονομικός διευθυντής της United, στους αναλυτές κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για τα οικονομικά αποτελέσματα της αεροπορικής εταιρείας.

Η United δεν ακυρώνει την παραγγελία της για τα Max 10, αλλά η εταιρεία δεν αναμένει πλέον να παραδοθούν στην ώρα τους, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Scott Kirby. Ο μεταφορέας έχει παραγγελίες για 277 Max 10 jet, με δυνατότητα αγοράς 200 ακόμη. Το 2017, όταν έγινε η συμφωνία, η United περίμενε ότι τα αεροπλάνα θα παραδοθούν το 2020.

«Η Boeing δεν θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει τις συμβατικές της παραδόσεις σε τουλάχιστον πολλά από αυτά τα αεροπλάνα, και θα το αφήσω έτσι», είπε ο Kirby.

Η United ήλπιζε να ενσωματώσει τα Max 10 jets στα μελλοντικά της σχέδια ανάπτυξης, αλλά η αβεβαιότητα σχετικά με το πότε η FAA θα πιστοποιήσει το αεροπλάνο ως έτοιμο για επιβάτες σημαίνει ότι ο αερομεταφορέας θα πρέπει να προχωρήσει χωρίς να υπολογίζει σε αυτές τις παραδόσεις αεροπλάνων.

Ο Kirby είπε ότι παραμένει σίγουρος για τον κατασκευαστή αεροπλάνων. «Περνούν μια δύσκολη κατάσταση αυτή τη στιγμή, αλλά πιστεύω ότι η Boeing είναι από πάνω μέχρι κάτω αφοσιωμένη στην αλλαγή και τη διόρθωσή της», είπε ο Kirby.

Όταν ρωτήθηκε εάν η Boeing έχει σοβαρό πρόβλημα ποιοτικού ελέγχου που υπερβαίνει μόνο ένα αεροπλάνο, ο Minicucci είπε ότι αυτό είναι ανησυχητικό.

«Αυτό είναι το θέμα που αμφισβητείται εδώ, το οποίο είναι τι διαφορετικό θα κάνει η Boeing στο ποιοτικό της πρόγραμμα για να βεβαιώσει ότι όταν παίρνουμε ένα αεροπλάνο, είναι στον υψηλότερο βαθμό αριστείας», είπε. «Και αυτό είναι που πρέπει να είναι διαφορετικό στο μέλλον».

Η οικονομική πρόβλεψη της United και τα σχόλια των στελεχών υπογραμμίζουν τη διεύρυνση των επιπτώσεων από το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου στην πτήση της Alaska, κατά την οποία ένα βύσμα που κάλυπτε μια προαιρετική έξοδο έκτακτης ανάγκης πετάχθηκε από το πλάι του αεροπλάνου, δημιουργώντας μια μεγάλη τρύπα.

Κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά, αλλά η FAA καθήλωσε το αεροπλάνο την επόμενη μέρα και συνεργάστηκε με την Boeing για ένα σχέδιο επιθεώρησης των άλλων Max 9 που βρίσκονται επί του παρόντος σε υπηρεσία για να διασφαλιστεί η ασφάλειά τους.

Η καθήλωση οδήγησε σε χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων τόσο στη United όσο και στην Alaska και κλόνισε την εμπιστοσύνη στην Boeing.

Οι διακοπές πτήσεων έρχονται μετά από μια σχετικά ομαλή χρονιά για τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, μετά την ανώμαλη ανάκαμψη από την πανδημία του κορωνοϊού, με το ποσοστό ακύρωσης να πέφτει στο 1,2%, σύμφωνα με ομοσπονδιακά στοιχεία. Οι βελτιωμένες συνθήκες ενίσχυσαν τα οικονομικά των αεροπορικών εταιρειών, με τη United να αναφέρει κέρδη 600 εκατομμυρίων δολαρίων για το τελευταίο τρίμηνο του 2023.

Ο Stan Deal, επικεφαλής του τμήματος αεροσκαφών της Boeing, αναγνώρισε την αποδιοργάνωση την Τρίτη και είπε ότι η εταιρεία ακολουθεί το παράδειγμα της FAA.

«Απογοητεύσαμε τους πελάτες των αεροπορικών μας εταιρειών και λυπούμαστε βαθύτατα για τη σημαντική αναστάτωση σε αυτούς, τους υπαλλήλους και τους επιβάτες τους», ανέφερε ο Deal σε δήλωση. «Αναλαμβάνουμε δράση για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για να επαναφέρουμε αυτά τα αεροπλάνα με ασφάλεια και να βελτιώσουμε την ποιότητα και την απόδοση παράδοσης».

Η Boeing είπε ότι την Πέμπτη θα πραγματοποιήσει την πρώτη από τις πολλές «συναντήσεις ποιότητας» στο εργοστάσιο Renton, όπου κατασκευάζει αεροσκάφη 737 Max. Οι ομάδες θα σταματήσουν για μια ημέρα για να «λάβουν μέρος σε συνεδρίες εργασίας εστιασμένες στην ποιότητα», σύμφωνα με ένα σημείωμα της εταιρείας. Η δράση είναι μία από τις πολλές που ανακοίνωσε η Boeing ως μέρος των προσπαθειών της να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην εταιρεία.

Και οι δύο αερομεταφορείς εξακολουθούν να περιμένουν έγκριση από την FAA για να ολοκληρώσουν τις επίσημες επιθεωρήσεις. Μόλις η FAA εκδώσει την οδηγία της, είπε ο Minicucci, θα χρειαστούν αρκετές ημέρες για να ολοκληρωθούν όλες οι επιθεωρήσεις.

Η FAA, από την πλευρά της, είπε ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ολοκληρωθεί ο έλεγχος στα αεροσκάφη Max 9 για να συνεχίσουν να πετούν.

Η United είναι μεγάλος πελάτης της Boeing. Τον Ιούνιο του 2021, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών στην ιστορία της εταιρείας: 200 αεροσκάφη Boeing 737 Max και 70 Airbus A321neos. Εκείνη την εποχή, η παραγγελία ήταν μια τεράστια ώθηση για το 737 Max και η μεγαλύτερη από έναν αερομεταφορέα των ΗΠΑ, αφού η FAA πιστοποίησε ότι ήταν ασφαλές να πετάξουν ξανά μετά από θανατηφόρα δυστυχήματα στην Ινδονησία και την Αιθιοπία.

Η αιτία του περιστατικού στην Alaska βρίσκεται ακόμη υπό διερεύνηση, με τους αξιωματούχους να προσπαθούν να προσδιορίσουν εάν τα μπουλόνια που σχεδιάστηκαν για να συγκρατούν το βύσμα στη θέση τους είχαν τοποθετηθεί σωστά. Αυτό έχει εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με τον ποιοτικό έλεγχο της Boeing.

Με πληροφορίες από Washington Post

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button