Το 38% των εταιρειών στην Ευρώπη σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν μεταχειρισμένα LCV (βαν) μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Πρόκειται για ένα σημαντικά υψηλότερο ποσοστό από το σημερινό 19%, με αποτέλεσμα τα επόμενα χρόνια τα μεταχειρισμένα LCV να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 57%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του φετινού Βαρόμετρου Στόλου και Κινητικότητας, που δημοσιεύτηκε από το Παρατηρητήριο Κινητικότητα Arval, η χρήση μεταχειρισμένων LCV σήμερα είναι υψηλή στην Ελλάδα (48%), τη Φινλανδία (40%) και τη Δανία (39%). Η προβλεπόμενη αύξηση της χρήσης μεταχειρισμένων LCV θα ωθήσει αρκετά πιο ψηλά τα συγκεκριμένα ποσοστά τα επόμενα χρόνια.
Τα μεταχειρισμένα LCV έχουν χαμηλά ποσοστά στην Ολλανδία (7%), την Πολωνία (9%) και την Ιταλία (9%). Η τάση είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια και στις άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης.
Ο πιο πιθανός λόγος που συμβαίνει είναι ότι από την περίοδο της πανδημίας, η προσφορά νέων βαν έχει περιοριστεί και ως εκ τούτου οι περισσότεροι στρέφονται προς εναλλακτικές πηγές κάλυψης των αναγκών τους, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς μεταχειρισμένων. Η αγορά μεταχειρισμένων βαν είναι αρκετά συνηθισμένη και είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να καλυφθούν οι ανάγκες των εταιρειών.
Από την άλλη, οι εταιρείες επεκτείνουν συνεχώς τους κύκλους αντικατάστασης των οχημάτων τους, γνωρίζοντας ότι τα φορτηγά έχουν δυνητικά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, ακόμα και αν η συντήρησή τους γίνεται περισσότερο προβληματική με την πάροδο του χρόνου.
Τέλος, οι τιμές των νέων φορτηγών αυξάνονται αρκετά γρήγορα τα τελευταία χρόνια και έτσι η αγορά μεταχειρισμένων παρέχει έναν τρόπο για τη μείωση του κόστους απόκτησης σε μια εταιρεία. Στην Μ. Βρετανία για παράδειγμα μεταξύ των εταιρειών με λιγότερους από 10 υπαλλήλους, το 18% χρησιμοποιεί ήδη μεταχειρισμένα LCV και το 36% σχεδιάζει να τα χρησιμοποιήσει τα επόμενα τρία χρόνια. Μεταξύ των εταιρειών με περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους, το 14% χρησιμοποιεί ήδη μεταχειρισμένα LCV και το 43% σχεδιάζει να τα χρησιμοποιήσει τα επόμενα τρία χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία για την Ευρώπη έρχονται σε πλήρη αντίθεση με εκείνα των ΗΠΑ, όπου μόλις το 9% των στόλων LCV χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα LCV και ένα μόνο 18% σχεδιάζει να ξεκινήσει να το κάνει τα επόμενα τρία χρόνια.