ΕνημέρωσηΟικονομία

Euro 2024: «Θερμό» καλοκαίρι πωλήσεων αναμένουν οι εταιρείες αθλητικών ειδών

Λίγο λιγότερο από δύο μήνες πριν από την έναρξη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου (Euro 2024) στη Γερμανία, ο Αλεξάντερ φον Πρέεν (Alexander von Preen), επικεφαλής της Intersport Γερμανίας, δήλωσε στην Handelsblatt πως «οι πιθανότητες για ένα νέο καλοκαιρινό παραμύθι έχουν αυξηθεί».

Οι δύο νίκες της εθνικής ομάδας της Γερμανίας (DFB) στα δοκιμαστικά παιχνίδια με τη Γαλλία και την Ολλανδία, ο ομοσπονδιακός προπονητής Julian Nagelsmann και τα νέα πρόσωπα στην ομάδα βελτίωσαν ξαφνικά το κλίμα ενόψει του τουρνουά, λέει ο von Preen, εξηγώντας ότι «μετά την περίοδο της πανδημίας, ο ομαδικός αθλητισμός βρίσκεται και πάλι σε ανοδική πορεία. Φέτος, οι πωλήσεις φανέλας έχουν επίσης αυξηθεί κατακόρυφα, ήμασταν sold out κατά καιρούς». Όλοι ανυπομονούσαν για το τουρνουά. «Θα είμαστε ένας πολύ καλός οικοδεσπότης».

Τα ομαδικά αθλήματα ως μοχλός πωλήσεων

Η συνεταιριστική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών Intersport θέλει τώρα να χαρίσει 1000 σετ εξατομικευμένων φανελών σε συλλόγους στη Γερμανία κατά τη χρονιά του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος μαζί με τον κατασκευαστή αθλητικών ειδών Jako.

Κύριος στόχος είναι η προώθηση της νεανικής εργασίας, του εθελοντισμού, του αθλητισμού και της υγείας, όπως ανακοίνωσε σήμερα (18.04.2024) η Intersport: «Οι σύλλογοι έχουν μια σημαντική κοινωνική και κοινωνική λειτουργία».

Φυσικά, στόχος της εκστρατείας είναι επίσης η επέκταση του τμήματος των ομαδικών αθλημάτων, δήλωσε ο φον Πρέεν. «Θέλουμε να δώσουμε στους λιανοπωλητές μας την ευκαιρία να συνδεθούν με τους συλλόγους».

Ο τομέας των ομαδικών αθλημάτων αναπτύσσεται και πάλι μετά τον κορονοϊό. «Φυσικά, θέλουμε επίσης να διαδραματίσουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στη Γερμανία».

Η Intersport διαθέτει ήδη ένα «τεράστιο δίκτυο». Πολλοί έμποροι λιανικής πώλησης είναι χορηγοί τοπικών συλλόγων και ορισμένοι συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο.

Οι 420 λιανοπωλητές Intersport στη Γερμανία θα εξοπλίσουν δωρεάν ένα κλαμπ της επιλογής τους.

Οι υπόλοιπες φανέλες θα απονεμηθούν στους συλλόγους μέσω ενός συστήματος πόντων. Στο πνεύμα της κυκλικής οικονομίας, οι παλιές φανέλες μπορούν επίσης να παραδοθούν σε πολλά καταστήματα στο πλαίσιο της εκστρατείας για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.

Ο ομαδικός αθλητισμός, δηλαδή ο εξοπλισμός των ομάδων, είναι πολύ σημαντικός τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους λιανοπωλητές – αλλά απαιτεί μεγάλη προσπάθεια. «Κάποιοι βρίσκονται στα γήπεδα ποδοσφαίρου της περιοχής τους κάθε Σαββατοκύριακο», λέει ένας γνώστης του κλάδου.

Αλλά για τα παιδιά, για παράδειγμα, η φανέλα της αθλητικής τους ομάδας είναι συχνά η πρώτη επαφή με μια μάρκα που μπορεί να διαμορφώσει τη σχέση για μεγάλο χρονικό διάστημα, λέει ένας διευθυντής της Adidas.

Ο πρώην επικεφαλής της Adidas, Κάσπερ Ρόστρεντ (Kasper Rorsted) κατά καιρούς ακολούθησε σχέδια για την απευθείας εξυπηρέτηση των συλλόγων μέσω μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου με το σύνθημα «direct2teams», αφήνοντας εκτός τους εμπόρους λιανικής πώλησης.

«Φυσικά δεν μας άρεσε αυτό», λέει ο von Preen. Εν τω μεταξύ, ωστόσο, η σχέση με την Adidas έχει βελτιωθεί σημαντικά και η εταιρεία είναι ικανοποιημένη με τον ισχυρότερο προσανατολισμό προς τους λιανοπωλητές.

Στόχος η ηγετική θέση στην αγορά

Υπό τον διάδοχό του Björn Gulden, η Adidas εστιάζει και πάλι σε εξειδικευμένους λιανοπωλητές ή ενδιάμεσους ειδικούς στους οποίους μπορούν να απευθυνθούν οι ομάδες.

Η Intersport θέλει τώρα να επιτύχει τους στόχους ανάπτυξής της με τη βοήθεια του εξοπλισμού των συλλόγων. Ο αγοραστικός όμιλος στοχεύει να γίνει ο ξεκάθαρος ηγέτης της αγοράς έως το 2030 με μερίδιο 30% και ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου έξι δισεκατομμυρίων ευρώ.

Περισσότερα από 1.400 καταστήματα σε όλη τη Γερμανία είναι οργανωμένα ως συνεταιρισμοί στο πλαίσιο του δικτύου λιανικής πώλησης. Περισσότερα από 400 από αυτά λειτουργούν επίσης υπό την επωνυμία της οργάνωσης-ομπρέλα.

Κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, το οποίο έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, οι εξωτερικές πωλήσεις του δικτύου Intersport στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 5,7% και ανήλθαν στο ρεκόρ των 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ο κλάδος βρίσκεται σε φάση ενοποίησης. Ενώ τα μικρότερα καταστήματα συχνά δυσκολεύονται – μεταξύ άλλων όταν πρόκειται να βρουν διάδοχο – αλυσίδες όπως η Intersport, η Sport2000 και η Decathlon ακολουθούν φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης.

Και ένας σημαντικός ανταγωνιστής αντιμετωπίζει προβλήματα: Η θυγατρική της Signa, Sportscheck, αναγκάστηκε να καταθέσει αίτηση πτώχευσης μετά την κατάρρευση της αυτοκρατορίας του René Benko. Η Sportscheck είναι εταίρος της Intersport.

Πριν από μερικά χρόνια, ορισμένοι εμπειρογνώμονες ανέμεναν επίσης ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα θριαμβεύσει στον τομέα της λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών. Εν τω μεταξύ, έχει καταστεί σαφές ότι πολλοί πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν να αγοράζουν τα αθλητικά τους παπούτσια για τρέξιμο από εξειδικευμένα καταστήματα, για παράδειγμα.

Ωστόσο, η ζήτηση παρουσιάζει εποχικές διακυμάνσεις. «Οι χειμερινές δουλειές ήταν φτωχές λόγω του καιρού», αναφέρει ο von Preen. Επιπλέον, πολλοί άνθρωποι έκαναν οικονομία στις χειμερινές τους διακοπές λόγω του αυξημένου κόστους. Ωστόσο, οι δουλειές έχουν βελτιωθεί και πάλι από τον Μάρτιο.

Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της Adidas ήταν επίσης πρόσφατα καλύτερες από ό,τι αναμενόταν. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι πωλήσεις προσαρμοσμένες στο νόμισμα αυξήθηκαν κατά οκτώ τοις εκατό στα 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Ως αποτέλεσμα, ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος αθλητικών ειδών στον κόσμο αύξησε τις προβλέψεις του.

Η Adidas υπολογίζει επίσης στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου και στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Γαλλίας. «Πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο περιμένουν με ανυπομονησία τα αθλητικά πάρτι», λέει ο Gulden. «Αυτό θα στηρίξει και την επιχείρησή μας»

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button