Κόσμος

Η πρακτική σπορ Honda CBR650R με συμπλέκτη E-Clutch για το 2024 – Galaksias.com

Το 2024 είναι μια σημαντική χρονιά για την Honda CBR650R μιας και η συγκεκριμένη έκδοση πέρα από ανανεωμένο στυλ και λειτουργικότητα θα είναι – μαζί με τη Neo Sports Café CB650R – οι πρώτες Honda που θα διατίθενται με τεχνολογία συμπλέκτη Honda E-Clutch.

Για το 24YM, το στυλ της CBR650R ανανεώνεται, ενώ ο νέος προβολέας, το φέρινγκ, η σέλα αναβάτη/συνεπιβάτη, το πίσω τμήμα και το πίσω φωτιστικό σώμα ενισχύουν τη σπορ αύρα που αποπνέει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα, έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, έχει σχεδιαστεί για να είναι ευανάγνωστη ακόμα και τις ημέρες με έντονη ηλιοφάνεια και διαθέτει συνδεσιμότητα Honda RoadSync*.

Ο χειρισμός της γίνεται από έναν φωτιζόμενο διακόπτη 4 κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ, έτσι ο αναβάτης μπορεί πλέον να βλέπει πληροφορίες για την πλοήγηση και στην οθόνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι επιδόσεις του εύστροφου τετρακύλινδρου κινητήρα παραμένουν αμετάβλητες με τη μέγιστη ισχύ να είναι 95,2 PS (70kW) με ροπή 63Nm.

Μία έκδοση 47,6 PS (35kW) διατίθεται επίσης για τους κατόχους διπλώματος κατηγορίας A2.

Η νέα τεχνολογία E-Clutch που διατίθεται ως προαιρετική επιλογή για τη CBR650R, καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη για οποιαδήποτε αλλαγή σχέσης.

Το ατσάλινο πλαίσιο, τύπου ‘διαμάντι’ παρέχει την απαραίτητη ακαμψία, ενώ το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP 41 χλστ. και το πίσω αμορτισέρ της Showa προσφέρουν υψηλής ποιότητας συμπεριφορά της ανάρτησης.

Τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά επενεργούν σε πλευστούς δίσκους 310mm και τροχοί από χυτό αλουμίνιο φοράνε ελαστικά 120/70-ZR17 μπροστά και 180/55-ZR17 πίσω.

Η 24YM CBR650R θα διατίθεται σε δύο χρωματικές επιλογές:

  • Grand Prix Red Tricolour
  • Matt Gunpowder Black Metallic

Με τον τετρακύλινδρο κινητήρα της ορατό η νέα εμφάνιση της CBR650R τονίζει τον σπορ χαρακτήρα της και οι διπλοί LED προβολείς δημιουργούν μία χαρακτηριστική εμπρός όψη.

Η νέα σέλα είναι επίσης πιο συμπαγής μειώνοντας οπτικά το μήκος του πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας.

Το σχήμα της σέλας αναβάτη και συνεπιβάτη έχει προσαρμοστεί στο νέο σχήμα του πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας, ενώ το ύψος της σέλας παραμένει στα 810mm.

Η ολοκαίνουργια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών χρησιμοποιεί ειδική τεχνολογία κατασκευής προκειμένου να βελτιώσει την ευκρίνεια στο έντονο ηλιακό φως.

Επίσης η εμφάνιση της οθόνης μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη, μεταξύ των μοτίβων οθόνης ‘Bar’, ‘Circle’ και ‘Simple’.

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ‘διαμάντι’ χρησιμοποιεί πρεσαριστές πλάκες έδρασης του ψαλιδιού και δύο ελλειπτικές δοκούς με ειδικά μελετημένη ακαμψία (αυξημένη στην κεφαλή του τιμονιού και μειωμένη κατά μήκος των δοκών), ώστε να εξασφαλίζει ισορροπημένη συμπεριφορά με υψηλά επίπεδα πληροφόρησης για τον αναβάτη.

Η γωνία κάστερ είναι στις 25,5° με ίχνος τροχού 100 mm και μεταξόνιο 1.450 mm και το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 209kg, πλήρες υγρών (211kg για την έκδοση με E-Clutch).

Το ανεστραμμένο πιρούνι Separate Function Big Piston (SFF-BP) –  με ξεχωριστή λειτουργία σε κάθε καλάμι – 41χλστ. της Showa προσφέρει απόσβεση και πληροφόρηση υψηλής ποιότητας.

Η πίσω ανάρτηση με μονό αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενη ως προς την προ-φόρτιση ελατηρίου 10 σταδίων που εδράζεται απευθείας στο αλουμινένιο, χυτό ψαλίδι.

Τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά, επενεργούν σε πλευστούς δίσκους 310mm και συνδυάζονται με μονοπίστονη πίσω δαγκάνα και δίσκο 240mm και το ABS είναι δικάναλο.

Ο 16-βάλβιδος κινητήρας των 649 κ.εκ, με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής (DOHC), της CBR650R, παραμένει ίδιος για το 24YM.

Η μέγιστη ισχύς των 95,2 PS (70kW) αποδίδεται στις 12.000 rpm και η μέγιστη ροπή των 63Nm στις 9.500 σαλ.

Για τους κατόχους διπλώματος οδήγησης κατηγορίας Α2, είναι διαθέσιμη μία έκδοση που περιορίζει την ισχύ του κινητήρα στα 47,6 PS (35kW).

Χάρη στη διαχείριση των βαλβίδων χωρίς κοκοράκια, η κυλινδροκεφαλή έχει συμπαγείς διαστάσεις.

Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 67mm x 46mm και η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί στο 11.6:1.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί μία συμπαγή εσωτερική δομή, ενσωματωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων και διάταξη συστήματος εκκίνησης, με τους κυλίνδρους κεκλιμένους προς τα εμπρός κατά 30°.

Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) καθιστά πιο ομαλά τα ανεβάσματα ενώ διαχειρίζεται το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα έντονα φρεναρίσματα και απότομα κατεβάσματα σχέσεων.

Το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού και μπορεί να απενεργοποιηθεί κατ’ επιλογήν του αναβάτη.

Με δυνητική κατανάλωση καυσίμου στα 20,4km/l (WMTC mode), επιτυγχάνεται αυτονομία πάνω από 300km από το ρεζερβουάρ των 15,4L.

 

Honda E-Clutch

Το Honda E-Clutch δανείζεται στοιχεία τεχνολογίας και επιδόσεων από τα quickshifters, τους χειροκίνητους συμπλέκτες και το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT) της Honda, αποτελώντας ένα μοναδικό υβρίδιο αυτών των δοκιμασμένων λύσεων.

Το συμπαγές σύστημα ζυγίζει μόνο 2 κιλά, ενώ τα επιμέρους εξαρτήματα που απαρτίζουν το συμπλέκτη και το κιβώτιο δεν διαφέρουν από εκείνα μιας συμβατικής μοτοσυκλέτας.

Κατά τη λειτουργία του, ο ηλεκτρικός συμπλέκτης της Honda είναι η επιτομή της απλότητας, καθώς καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη για οποιαδήποτε αλλαγή σχέσης.

Ο αναβάτης πρέπει απλώς να χειριστεί το μοχλό αλλαγής σχέσεων για γρήγορες και σίγουρες αλλαγές, που εξασφαλίζουν επιπλέον απόλαυση στη σπορ οδήγηση.

Η μανέτα του συμπλέκτη δεν χρειάζεται επίσης κατά την εκκίνηση ή την ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας.

Το σύστημα ενεργοποιείται αμέσως μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας και διαχειρίζεται ομαλά και τα δύο σενάρια.

Παράλληλα, εξαλείφει την πιθανότητα να σβήσει ο κινητήρας ενώ λειτουργεί, προσφέροντας επιπλέον άνεση και ξεγνοιασιά κατά την οδήγηση στην πόλη που περιλαμβάνει συχνές εκκινήσεις και στάσεις.

Πέρα από άνεση και ευκολία, το Honda E-Clutch προσφέρει απόλυτη ευελιξία μιας και εάν ο αναβάτης το επιθυμεί, είναι σε θέση να χειριστεί τη μανέτα του συμπλέκτη κανονικά, ανά πάσα στιγμή.

Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα Honda E-clutch θα ενεργοποιηθεί ξανά σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, πάνω από ορισμένες στροφές του κινητήρα – μετά από 5 δευτερόλεπτα σε χαμηλότερες στροφές.

Εάν ο αναβάτης θέλει να απενεργοποιήσει το σύστημα σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, αυτό είναι επίσης δυνατό μέσω του διακόπτη στο αριστερό γκριπ.

Σύμφωνα με τον Junya Ono, Large Project Leader, Honda E-Clutch: «Το Honda E-Clutch έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στους αναβάτες ένα νέο είδος εμπειρίας που μπορεί να κάνει την οδήγηση ακόμα πιο διασκεδαστική και συναρπαστική. Προσδίδει επίσης ξεγνοιασιά και άνεση στις αστικές και καθημερινές μετακινήσεις. Ελπίζουμε ότι πολλοί αναβάτες θα δοκιμάσουν το νέο μας σύστημα για να απολαύσουν το μοναδικό συνδυασμό σπορ αίσθησης και ευελιξίας που παρέχει.»

 

Τεχνικές προδιαγραφές Honda CBR650R

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Υγρόψυκτος, τετράχρονος, 16-βάλβιδος DOHC, εν σειρά 4-κύλινδρος, 649cc
Μέγιστη Ισχύς: 95,2 PS (70kW) @ 12.000rpm [διατίθεται έκδοση 47,6 PS (35kW)]Μέγιστη Ροπή: 63Nm @ 9.500rpm [49Nm για την έκδοση 47,6 PS (35kW)]

ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός καυσίμου: Ηλεκτρονικός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 15.4L
Κατανάλωση καυσίμου: 4.9L/100km (20.4km/l)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης: MT – Υγρός, πολύδισκος συμπλέκτης Assist/Slipper – E-Clutch – Υγρός, πολύδισκος, E-Clutch
Τύπος κιβωτίου: 6-τάχυτο
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος: Ατσάλινο, τύπου ‘διαμάντι’
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 2.120 x 750 x 1.145mm
Μεταξόνιο: 1.450mm
Ύψος Σέλας: 810mm
Βάρος (Πλήρες υγρών): 209kg (E-Clutch 211kg)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Ανεστραμμένο πιρούνι Separate Function front Fork Big Piston (SFF-BP) 41χλστ. της Showa
Πίσω: Monoshock αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης 10 σταδίων, διαδρομή 43,5mm

ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση Ζάντας Εμπρός: 17M/C X MT3.50 από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα
Διάσταση Ζάντας Πίσω: 17M/C X MT5.50 από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα
Ελαστικό Εμπρός: 120/70ZR17 M/C (58W)
Ελαστικό Πίσω: 180/55ZR17 M/C (73W)

ΦΡΕΝΑ
ABS: 2-κάναλο
Εμπρός: Διπλοί δίσκοι 310 mm x 4.5 mm με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Δίσκος 240 mm x 5 mm με μονοπίστονη δαγκάνα

ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Όργανα: Έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών περιλαμβάνει Honda RoadSync*, ψηφιακό ταχύμετρο, ψηφιακή μπάρα απεικόνισης στροφόμετρου, διπλό χιλιομετρητή ταξιδιού, ψηφιακή μπάρα ένδειξης στάθμης καυσίμου, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης & ανεβάσματος σχέσης κιβωτίου, ψηφιακό ρολόι
Προβολέας: LED
Πίσω φωτιστικό σώμα: LED
USB: Type-C
Security System: HISS
Πρόσθετα χαρακτηριστικά: HSTC

*Η εφαρμογή Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας.

 

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button