Επικαιρότητα

Πανελλήνιες 2024 – Προτεινόμενο διαγώνισμα: «Γλώσσα, μετ’ εμποδίων!»

Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, καθώς οι μαθητές καλούνται να κατανοήσουν το θεωρητικό του υπόβαθρο και να το εφαρμόσουν, χωρίς να λειτουργούν “τυπολατρικά”, αλλά σκεπτόμενοι κριτικά

Στο πλαίσιο αυτό,  εντάσσονται τα θέματα και στο συγκεκριμένο προτεινόμενο διαγώνισμα.  Στο θέμα Β πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο 2ο ερώτημα, καθώς αφορά στη θεωρία της πειθούς, ένα ιδιαίτερα σημαντικό κεφάλαιο, αναμενόμενο στις εξετάσεις. Επίσης, στο θέμα Β3α ζητείται μόνο η νοηματική συνάφεια του τίτλου με το κείμενο. Άρα, δεν χρειάζεται ν’ αναφερθεί ο μαθητής σε στοιχεία μορφής του τίτλου παρά μόνο σε στοιχεία περιεχομένου, με ακριβή παράθεση χωρίων από το κείμενο. Στην κλειστού τύπου ερώτηση (θέμα Β1) πρέπει να τεκμηριωθεί η απάντηση με συγκεκριμένη αναφορά στο κείμενο.

Στο θέμα Γ, αξίζει να σημειωθεί ότι το ερμηνευτικό σχόλιο είναι εστιασμένο ως προς το θέμα και δε γίνεται καμία αναφορά σε κειμενικούς δείκτες. Είναι, ωστόσο, αυτονόητο ότι η ερμηνεία του νοήματος προϋποθέτει αξιοποίηση των κατάλληλων για το θέμα κειμενικών δεικτών και μάλιστα τουλάχιστον τριών από αυτούς. Αν και δε ζητείται άμεσα η προσωπική άποψη του μαθητή σε ξεχωριστό ερώτημα, είναι, επίσης, δεδομένο ότι θα πρέπει να εκφράσει την προσωπική του ανταπόκριση στο θέμα σε μία ξεχωριστή από το ερμηνευτικό σχόλιο παράγραφο. 

Αναλυτικά το διαγώνισμα ΕΔΩ ή στο τέλος του άρθρου

Τέλος, στο θέμα Δ, δύο σημεία είναι άξια προσοχής: αφενός το ότι ζητείται η δημιουργική αξιοποίηση και των δύο μη λογοτεχνικών κειμένων αναφοράς και αφετέρου το ότι πρέπει να αναπτυχθεί ένα μόνο ζητούμενο, πράγμα που καθιστά πιο απαιτητική τη διάρθρωση των δύο παραγράφων του Κύριου Μέρους του κειμένου.

Δοκιμάστε τις δυνάμεις σας! Καλή επιτυχία!

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button