ΕνημέρωσηΤεχνολογία

Μια ΑΙ γιαγιά προστατεύει τους ηλικιωμένους από τις τηλεφωνικές απάτες

Με την πρώτη ματιά, η Ντέιζι μοιάζει με μια κλασική γιαγιά· της αρέσει να πλέκει και να μιλάει για την οικογένειά της, έχει μια γάτα με το όνομα Φλάφι, είναι ελαφρώς άσχετη με την τεχνολογία και έχει άπλετο χρόνο για κουβέντα.

Αλλά αν ψάξετε λίγο βαθύτερα, θα διαπιστώσετε ότι είναι εξαιρετικά καταρτισμένη τεχνολογικά, με μερικούς κρυφούς άσσους στο μανίκι της. Και αυτό επειδή η Ντέιζι είναι ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργήθηκε από τη βρετανική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας O2 για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της τηλεφωνικής απάτης.

Η Ντέιζι ξεγελά τους επιτήδειους που στοχεύουν ηλικιωμένους με τηλεφωνικές απάτες, κάνοντάς τους να πιστεύουν ότι μιλούν με πραγματικό πρόσωπο.

Η αποστολή της, σύμφωνα με την O2, «είναι να συνομιλεί με τους απατεώνες και να σπαταλά όσο το δυνατόν περισσότερο από το χρόνο τους με φλυαρώντας, ώστε για να τους κρατήσει μακριά από τους πραγματικούς ανθρώπους».

Η τακτική της «έχει κρατήσει πολυάριθμους απατεώνες σε κλήσεις για 40 λεπτά ή παραπάνω», ανέφερε η εταιρεία στην παρουσίαση της Ντέιζι νωρίτερα αυτόν το μήνα. Πέρυσι, ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος Virgin Media O2 μπλόκαρε περισσότερες από 250 εκατομμύρια λίρες σε ύποπτες συναλλαγές – κάτι που ισοδυναμεί, όπως λένε, με μία διακοπή συναλλαγής ανά δύο λεπτά.

Η Ντέιζι έχει και μια γάτα με το όνομα Φλάφι, για την οποία μιλάει συχνά στους απατεώνες

O2

Χρησιμοποιώντας ένα προσαρμοσμένο μεγάλο γλωσσικό μοντέλο (LLM), η Ντέιζι μπορεί να διεξάγει συνομιλίες με τους απατεώνες σε πραγματικό χρόνο. Η φωνή της, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρεία VCCP του Λονδίνου, διαμορφώθηκε με βάση τη γιαγιά ενός μέλους του προσωπικού.

Κατά τη διάρκεια πολλών ωρών κλήσεων από απατεώνες, είπε ιστορίες για την οικογένειά της, μίλησε εκτενώς για το πάθος της για το πλέξιμο και έδωσε ψευδή προσωπικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων ψεύτικων τραπεζικών λογαριασμών. Δείτε τη σε δράση στο ακόλουθο βίντεο της παρουσίασής της:

Σύμφωνα με την Virgin Media O2, η Ντέιζι αναπτύχθηκε ύστερα από έρευνα όπου το βρετανικό κοινό δήλωσε ότι δεν διαθέτει χρόνο για να ασχοληθεί με τους απατεώνες του τηλεφώνου και να τους αποκαλύψει. Η Ντέιζι, από την άλλη, έχει άπλετο χρόνο. Τόσο πολύ, που στο παραπάνω βίντεο της ακούγεται ένας απατεώνας να φωνάζει απελπισμένος: «Έχει περάσει σχεδόν μια ώρα!».

Με πληροφορίες από: How an AI granny is combating phone scams by Hanna Ziady, CNN

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button