Υγεία & Διατροφή

Οι τροφές που κάνουν καλό και όσα πρέπει να γνωρίζετε – Galaksias.gr

Η υπέρταση προσδιορίζεται ως η πίεση που ασκεί το αίμα στα τοιχώματα των αρτηριών, καθώς διέρχεται από αυτές.

Με την πάροδο του χρόνου, η υπέρταση μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα αιμοφόρα αγγεία, κάτι που με την σειρά του οδηγεί σε καρδιακές παθήσεις, νεφρική νόσο, εγκεφαλικό επεισόδιο και άλλα προβλήματα.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι η υπέρταση μερικές φορές ονομάζεται “σιωπηλός δολοφόνος”, ακριβώς επειδή δεν παράγει έντονα συμπτώματα και ως εκ τούτου μπορεί να περάσει απαρατήρητη -και χωρίς θεραπεία- για χρόνια.

Υπέρταση: Τροφές που βοηθούν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης

Φυλλώδη λαχανικά

Το κάλιο βοηθά τους νεφρά σας να αποβάλλουν περισσότερο νάτριο μέσω των ούρων σας. Αυτό με τη σειρά του μειώνει την αρτηριακή σας πίεση.

Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, περιλαμβάνουν:

  • μαρούλι romaine
  • ρόκα
  • λάχανο
  • γογγύλι
  • σπανάκι
  • τεύτλα
  • σέσκουλα

Μούρα

Τα μούρα, ειδικά τα βατόμουρα, είναι πλούσια σε φυσικές ενώσεις που ονομάζονται φλαβονοειδή. Η κατανάλωση αυτών των ενώσεων μπορεί να αποτρέψει την υπέρταση και να βοηθήσει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Κόκκινα τεύτλα

Τα τεύτλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νιτρικό οξείδιο, το οποίο αυξάνει τη διάμετρο των αιμοφόρων αγγείων σας και έτσι μειώνει την αρτηριακή πίεση (εφόσον η ίδια ποσότητα αίματος διέρχεται από μεγαλύτερης διατομής αγγείο, η πίεση στα τοιχώματα του αγγείου είναι μικρότερη). Έχει διαπιστωθεί επίσης, ότι τα νιτρικά άλατα στον χυμό από παντζάρια μειώνουν την αρτηριακή πίεση μέσα σε μόλις 24 ώρες.

Αποβουτυρωμένο γάλα και γιαούρτι

Το αποβουτυρωμένο γάλα είναι μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου και έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Και τα δύο αυτά είναι σημαντικά στοιχεία μιας διατροφής για να πέσει η υπέρταση. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε γιαούρτι εάν δεν σας αρέσει το γάλα.

Πλιγούρι βρώμης

Το πλιγούρι βρώμης έχει πολλές φυτικές ίνες και λίγα λιπαρά και χαμηλά επίπεδα νατρίου, συνδυασμός που μειώνει την υπέρταση.

Μπανάνες

Η κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε κάλιο είναι καλύτερη από την λήψη σχετικών συμπληρωμάτων διατροφής.

Σολομός, σκουμπρί και ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ψάρια είναι μια πολύ καλή πηγή άπαχης πρωτεΐνης. Τα λιπαρά ψάρια, όπως το σκουμπρί και ο σολομός, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση, την φλεγμονή και τα τριγλυκερίδια. Εκτός από αυτά τα ψάρια, η πέστροφα περιέχει και πολύ βιταμίνη D, η οποία επίσης συμβάλλει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Σπόροι

Οι ανάλατοι σπόροι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, μαγνήσιο και άλλα μέταλλα που είναι γνωστό ότι μειώνουν την υπέρταση.

Σκόρδο και αρωματικά βότανα

Το σκόρδο μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της υπέρτασης, αυξάνοντας την ποσότητα του μονοξειδίου του αζώτου στο σώμα. Το νιτρικό οξείδιο προκαλεί αγγειοδιαστολή, δηλαδή διευρύνει τη διάμετρο των αρτηριών και έτσι μειώνεται η αρτηριακή πίεση.

Μαύρη σοκολάτα

Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Η κατανάλωση έως και 100 γραμμαρίων μαύρης σοκολάτας την ημέρα σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιοαγγειακής νόσου.

Φιστίκια

Τα φιστίκια είναι ένας καλός τρόπος για την μείωση της αρτηριακής πίεσης μειώνοντας την περιφερική αγγειακή αντίσταση, δηλαδή την σύσφιξη των αιμοφόρων αγγείων και τον καρδιακό ρυθμό. Μία μερίδα φιστίκια την ημέρα βοηθάει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης

Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι ένα καλό παράδειγμα πρόσληψης υγιών λιπαρών. Περιέχει πολυφαινόλες, που είναι αντιφλεγμονώδεις ενώσεις. Αυτές μειώνουν την υπέρταση.

Ρόδι

Το ρόδι καταναλώνεται τόσο ωμό, όσο και ως χυμός. Η κατανάλωση ενός φλιτζανιού από χυμό ρόδι μία φορά την ημέρα επί τέσσερις εβδομάδες, συμβάλλει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης βραχυπρόθεσμα.

Μετάφραση: iatropedia.gr / Πηγή: https://www.healthline.com

To άρθρο Υπέρταση: Οι τροφές που κάνουν καλό και όσα πρέπει να γνωρίζετε δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: https://sainis.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings