Επικαιρότητα

Πετούσε για ώρες με νεκρούς τους επιβάτες η μοιραία πτήση MH370; – Galaksias.com

Τα σενάρια για τη μοιραία πτήση MH370 συνεχίζονται λίγο πριν από τη δέκατη επέτειο από την εξαφάνισή της

Είναι εδώ και χρόνια που ο συνταξιούχος πιλότος της Air France Patrick Blly προσπαθεί να λύσει το μυστήριο της μοιραίας πτήσης MH370 πριν από δέκα χρόνια.

Ο πιλότος εκτιμά πως η χαμένη πτήση MH370 της Malaysia Airlines βγήκε σκόπιμα εκτός πορείας και έχοντας τους επιβάτες νεκρούς στην καμπίνα.

«Η θεωρία μου είναι πως στην πτήση MH370 είχε μειωθεί η πίεση. Είναι πολύ εύκολο για έναν πιλότο να αποσυμπιέσει ένα αεροσκάφος. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αλλάξεις τις βαλβίδες πιέσης σε manual.

Εάν ο πιλότος όντως παρέκαμψε το αυτόματο σύστημα για να το κάνει αυτό, οι μάσκες οξυγόνου θα επέτρεπαν στους επιβάτες να επιβιώσουν για περίπου 20 λεπτά. Κάτι που σημαίνει ότι σύντομα θα είχαν πέσει αναίσθητοι και θα είχαν ‘εξουδετερωθεί’ με υποξία.

Οι επιπλέον προμήθειες και οι ειδικές μάσκες στο πιλοτήριο ωστόσο θα έδιναν στον πιλότο αρκετά για περισσότερες από 20 ώρες. Αρκετά μεγάλο διάστημα για να σχεδιάσει μια πολύ διαφορετική διαδρομή πτήσης από το προβλεπόμενο ταξίδι στο Πεκίνο.

Ταυτόχρονα με την απορρόφηση του οξυγόνου, ο πιλότος θα μπορούσε να είχε διακόψει την τροφοδοσία των δορυφορικών τηλεφώνων, αφήνοντας το πλήρωμα χωρίς τρόπο να έρθει σε επαφή με το έδαφος, προκειμένου να πραγματοποιήσει μια μαζική δολοφονία και των 239 επιβαινόντων.

Πιστεύει ότι δεν υπάρχει περίπτωση το αεροπλάνο να συνετρίβη κατά λάθος και σημειώνει ότι θα χρειαζόταν δεξιότητα και εργαλεία για να το κάνει να «εξαφανιστεί» με τέτοιο τρόπο.

Ο ειδικός στη διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας Jean-Luc Marcharnd συνεργάστηκε με τον Patrick για τέσσερα χρόνια για να προσπαθήσει να καταλάβει τι συνέβη στη μοιραία πτήση MH370. Χρησιμοποίησαν έναν προσομοιωτή πτήσης Boeing για να αναπαραστήσουν τις τελευταίες στιγμές.

Οι δύο άντρες μίλησαν στο BBC για ένα ντοκιμαντέρ ενόψει της δέκατης επετείου από την εξαφάνιση της μοιραίας πτήσης MH370 από την Κουάλα Λουμπούρ (8 Μαρτίου του 2014).

Οι εκτιμήσεις έρχονται εν μέσω ελπίδων των οικογενειών των θυμάτων για νέα έρευνα προκειμένου να εντοπιστεί η άτρακτος και τα μαύρα κουτιά και τελικά να έχουν σαφείς απαντήσεις.

«Φρόντισε να είναι αόρατος»

«Πώς θα μπορούσε ένα τέτοιο αεροσκάφος να εξαφανιστεί σε έναν τόσο ελεγχόμενο κόσμο; Φρόντισε να είναι αόρατος, να μην τον ακολουθούν» επισήμανε ο Jean-Luc που είναι πεπεισμένος πως ένας έμπειρος πιλότος πρέπει να πήρε το αεροπλάνο εκτός πορείας, ωθώντας το στα όριά του με μια απότομη στροφή.

Η επαφή με το αεροπλάνο χάθηκε σε ένα σημείο ελέγχου που ονομάζεται Igari. Ο πιλότος αποχαιρέτησε τον Μαλαισιανό ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας όπως αναμενόταν, αλλά δεν ήρθε ποτέ ξανά σε επαφή μετά από αυτό.

«Είναι έξυπνο γιατί η επιλογή της περιοχής είναι πραγματικά μια μαύρη τρύπα μεταξύ της Κουάλα Λουμπούρ και του Βιετνάμ. Αν θέλεις να εξαφανιστείς, εδώ είναι που το κάνεις» υπογράμμισε ο Jean-Luc.

Αρχικά, το πού πήγε το μοιραίο αεροπλάνο ήταν ένα πλήρες μυστήριο. Φαίνεται πως οι αναμεταδότες που μεταδίδουν δεδομένα σχετικά με τη θέση στο ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είχαν απενεργοποιηθεί χειροκίνητα στο πιλοτήριο.

Οι δορυφόροι μπόρεσαν να παρακολουθήσουν που πήγε το αεροπλάνο, αλλά όχι για πολύ. Έκανε μια απότομη στροφή στην αρχή, κάτι που θα ήταν ένας δύσκολος ελιγμός και απίθανο να συμβεί τυχαία.

«Είναι απαιτητικό με την έννοια ότι τα χειριστήρια τρέμουν επειδή βρίσκεσαι στο όριο του αεροσκάφους και το αεροσκάφος σου λέει ‘μου ζητάς πολλά’» σημειώνει ο Jean-Luc.

Ο επικεφαλής πιλότος της μοιραίας πτήσης MH370 ήταν ο Zaharie Ahmad Shah, ο οποίος πετούσε με την αεροπορική εταιρεία για περίπου 30 χρόνια. Πριν χαθεί η πτήση, ο Shah ανέβασε βίντεο στο κανάλι του στο YouTube όπου χρησιμοποίησε έναν αυτοσχέδιο προσομοιωτή πτήσης.

Σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ του BBC, οι ερευνητές βρήκαν στοιχεία για μια διαγραμμένη διαδρομή πτήσης σε αυτόν τον προσομοιωτή που πήγαινε από την Κουάλα Λυμπούρ στα νότια του Ινδικού Ωκεανού, όπου πιστεύεται ότι τελικά συνετρίβη η μοιραία πτήση MH370.

Η προηγούμενη έρευνα είχε περιοριστεί σε υπολογισμούς σχετικά με το πόσο μακριά θα μπορούσε να φτάσει το αεροπλάνο πριν ξεμείνει από καύσιμα.

Πηγή: tanea.gr

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button