ΕνημέρωσηΤεχνολογία

Live η παράδοση του νέου οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία που φέρνει πιο κοντά την Λευκάδα

Σε εξέλιξη είναι αυτή την ώρα η τελετή παράδοσης στην κυκλοφορία του έργου του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και τοπικών παραγόντων και φορέων.

Δείτε live:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O νέος οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία αποτελεί το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσει την Ιόνια Οδό, με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τον άξονα Βόνιτσας -Λευκάδας.

Με την ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται ότι οι οδηγοί θα “κερδίσουν” 45 ολοκληρα λεπτά κατά τη διαδρομή Αθήνα – Λευκάδα, συντομεύοντας το ταξίδι προς το νησί του Ιονίου σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά, ενώ μειωμένες ως προς τον χρόνο και οι μετακινήσεις προς Πρέβεζα και τους υπόλοιπους προορισμούς.

Ο οδικός άξονας Άκτιο–Αμβρακία χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου μέσα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, με σημαντικά οφέλη στο επίπεδο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, και της οδικής ασφάλειας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άμεσες υπολογίζεται ότι θα είναι οι επιπτώσεις στους δείκτες των ατυχημάτων αλλά και στην μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Ο αυτοκινητόδρομος εκτιμάται ότι θα φέρει βελτίωση στην ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος των πόλεων της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας, καθώς και των λοιπών ημιαστικών περιοχών (Στάνος, Σπάρτο, Παλιάμπελα κλπ), εκτρέποντας τη διαμπερή κυκλοφορία από το σημερινό οδικό δίκτυο (θόρυβος, εκπομπές καυσαερίων, οπτική ρύπανση κ.λπ.).

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους 49,5 χλμ., αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μ. εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5μ. και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μ., δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μ.

Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:

  • Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.
  • Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
  • 9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.

Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» (ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και υλοποιείται από την ανάδοχο Μυτιληναιος

Τα οφέλη του

Ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου μέσα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας. Η αποτίμηση των ωφελειών συνοψίζεται, κυρίως, στην αύξηση του επιπέδου προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ασφάλειας, με άμεσες επιπτώσεις στη:

-Μείωση των ατυχημάτων και ιδίως των σοβαρών, λόγω του γεγονότος ότι το οδικό μεταφορικό έργο θα γίνεται, πλέον, σε αυτοκινητόδρομο. Σημαντικό είναι το κοινωνικό όφελος που αναμένεται να προκύψει από τη μείωση των ατυχημάτων στο σημερινό οδικό δίκτυο Στάνος – Αμφιλοχία -Σπάρτο – Λουτράκι – Δρυμός – Παλιάμπελα -Βόνιτσα, που είναι Επαρχιακές Οδοί μιας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ενιαίο οδόστρωμα, ισόπεδους κόμβους και χωρίς έλεγχο προσβάσεων. Το όφελος αυτό έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για τις αστικές περιοχές της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας αλλά για και τις λοιπές αστικοποιημένες περιοχές διέλευσης της σημερινής Επαρχιακής Οδού, που πλέον παρακάμπτονται.
-Μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, λόγω της μείωσης των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών. Προκύπτει βελτίωση της ποιότητας αστικού περιβάλλοντος των πόλεων της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας, καθώς και των λοιπών ημιαστικών περιοχών (Στάνος, Σπάρτο, Παλιάμπελα κ.λπ.), καθώς με την υλοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου εκτρέπεται η διαμπερής κυκλοφορία από το σημερινό οδικό δίκτυο (θόρυβος, εκπομπές καυσαερίων, οπτική ρύπανση κ.λπ.).
-Βελτίωση ασφάλειας των αστικών περιοχών, λόγω της εκτροπής της «βαριάς» κυκλοφορίας και αποσυμφόρησης του υπάρχοντος οδικού δικτύου.
-Αξιοπιστία χρόνου διαδρομής,
-Αύξηση προσπελασιμότητας και άμεση συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη και σύγκλιση με ευρύτερες και προνομιούχες περιοχές με αύξηση του οικονομικού – αναπτυξιακού δυναμικού της περιοχής.
-Τουριστική δραστηριότητα.
-Μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων των διαφόρων κατηγοριών (συμπεριλαμβανομένης και της οικονομίας καυσίμων).
-Δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, λόγω ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής στην ζώνη επιρροής του έργου.

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button