Κόσμος

Από το 2027, το κόστος κατασκευής ενός ηλεκτρικού οχήματος θα είναι ίσο με ενός βενζινοκίνητου αλλά… – Galaksias.com

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ένας από τους σημαντικότερους προβληματισμούς που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται για ένα ηλεκτρικό όχημα είναι το κόστος αγοράς του. Τα πράγματα βελτιώνονται, ωστόσο, και η εταιρεία ανάλυσης αγοράς Gartner προβλέπει ότι μέχρι το 2027, τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι στην πραγματικότητα φθηνότερα στην παραγωγή από τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Υπάρχει όμως και ένα μεγάλο αλλά… Αυτό του κόστους επισκευής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα δείχνουν πως οι καινοτομίες στις νέες τεχνικές κατασκευής, καθώς και η βελτίωση του σχεδιασμού των EV, θα βοηθήσουν να μειωθούν οι τιμές των οχημάτων με μπαταρίες πολύ πιο γρήγορα από ότι αναμενόταν. Από την άλλη όμως…

«Νέοι “παίκτες” στην κατασκευή ανταλλακτικών και λογισμικών για EV έχουν έρθει στο προσκήνιο και είναι έτοιμοι να επαναπροσδιορίσουν σε μεγάλο βαθμό το status quo στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Pedro Pacheco, αντιπρόεδρος έρευνας της Gartner. “Έφεραν νέες καινοτομίες που απλοποιούν το κόστος παραγωγής και συμβάλλουν στη μείωση του κόστους κατασκευής και του χρόνου συναρμολόγησης, τις οποίες οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να υιοθετήσουν για να επιβιώσουν”.

Δυστυχώς, αυτό θα έχει αντίκτυπο στους λογαριασμούς επισκευής, καθώς και στα ασφάλιστρα των πελατών. Ενώ η τεχνολογία gigacasting της Tesla της επέτρεψε να διεξάγει έναν πόλεμο τιμών με άλλους κατασκευαστές EV, τα οχήματά της είναι επίσης αξιοσημείωτα ακριβά για να επισκευαστούν. Καθώς και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούν το παράδειγμά της, η Gartner προβλέπει ότι το μέσο κόστος επισκευής σοβαρών ζημιών στο αμάξωμα ή στην μπαταρία θα αυξηθεί κατά 30 τοις εκατό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πωλήσεις EV θα συνεχίσουν να αυξάνονται παγκοσμίως

Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις EV αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται παγκοσμίως τα επόμενα χρόνια. Η Gartner εκτιμά ότι οι παραδόσεις θα αυξηθούν σε περίπου 18,4 εκατομμύρια το 2024 και σε 20,6 εκατομμύρια το 2025, από 15,4 εκατομμύρια το 2023. Αν και θετικό, αυτό δεν είναι ακριβώς ραγδαία ανάπτυξη, και έχει μετατρέψει αυτό που ήταν ένας χρυσοφόρος οργασμός EV πριν από την πανδημία σε μια κατάσταση επιβίωσης του ισχυρότερου.

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button