ΕνημέρωσηΟικονομία

Τρόφιμα: Στο 3,1% ο πληθωρισμός τον Μάιο – Ελαιόλαδο και ψάρια οι «πρωταγωνιστές» των ανατιμήσεων

Από το 5,4% του Απριλίου, στο 3,1% τον Μάιο αποκλιμακώθηκε ο πληθωρισμός των τροφίμων σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, με το ελαιόλαδο να συνεχίζει να οδηγεί την «κούρσα» των ανατιμήσεων και τα νωπά ψάρια να ακολουθούν.

Το ελαιόλαδο καταγράφει και τον Μάιο, διψήφια αύξηση της τάξεως του 56,8% σε ετήσια βάση ενώ τα νωπά ψάρια εμφανίζουν επίσης διψήφια άνοδο κατά 12,5%. Στις υπόλοιπες κατηγορίες τροφίμων, αύξηση 7,7% παρατηρείται στην κατηγορία «μεταλλικό νερό-αναψυκτικά- χυμοί φρούτων» και 2,3% σε «ζάχαρη- σοκολάτες – γλυκά – παγωτά». Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για δύο κατηγορίες που επηρεάζονται από το συνεχές ανοδικό ράλι, τους τελευταίους μήνες στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών λόγω της κλιματικής κρίσης. Αύξηση 1,9% παρουσιάζουν τα κρέατα, 1,7% τα φρούτα και 1,2% τα λαχανικά.

Στον αντίποδα, μειώσεις σε ετήσια βάση εμφανίζουν κατηγορίες οι οποίες κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους είχαν υποστεί σημαντικές ανατιμήσεις όπως η κατηγορία των «άλλων βρώσιμων ελαίων» (-14,8%), γαλακτοκομικά και αυγά (-1,9%) και ψωμί και δημητριακά (0,9%).

Σε μηνιαία βάση, δηλαδή στη σύγκριση των τιμών μεταξύ Μαΐου και Απριλίου, οι σημαντικότερες μεταβολές σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις, καταγράφονται στο γιαούρτι (3,6%), τα νωπά ψάρια (2,5%) και τα πουλερικά (2,3%). Αντίθετα οι μεγαλύτερες μειώσεις σε διάστημα ενός μηνός, εμφανίζονται σε νωπά λαχανικά (- 5,6%) και φρούτα (-3,5%), κατηγορίες που «πρωταγωνιστούσαν» στις ανατιμήσεις των προηγούμενων μηνών. Πτώση της τάξεως του -2,6% εμφανίζει το χοιρινό και -2,2% το νωπό πλήρες γάλα.

elstat-2.jpg

Υπενθυμίζεται ότι τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, σχετικά με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ τον μήνα Μάιο, έδειξαν για πρώτη φορά, τον μήνα Μάιο, μείωση της τάξεως του 1,25% μεσοσταθμικά, στα προϊόντα του σούπερ μάρκετ σε σχέση με πέρσι, έναντι +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3% τον Ιανουάριο 2024. Με βάση τα ίδια στοιχεία, καταγράφηκε μείωση έως και κατά -7,5%, στις 14 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων της έρευνας. Οι μεγαλύτερες μειώσεις σε ό,τι αφορά την κατηγορία των τροφίμων καταγράφεται σε βούτυρα και αυγά, κατά 7,50%, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, κατά -4,04%, τυροκομικά κατά -3,97% και αλκοολούχα ποτά, κατά 3,74%.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button