Τρόπος Ζωής

Elie Milky: Η Ελλάδα είναι μία χώρα πολύ ελκυστική για τους διεθνείς ξενοδοχειακούς ομίλους

O Elie Milky, Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Radisson Hotel Group, είναι ένας άνθρωπος με μακρά πορεία και μεγάλη εμπειρία στην παγκόσμια ξενοδοχειακή σκηνή, με πάνω από 25 χρόνια προϋπηρεσίας στην ανάπτυξη προϊόντων πολυτελούς φιλοξενίας, και με ένα σαφώς multicultural background, που βοηθά σημαντικά στην κατανόηση των αναγκών και των απαιτήσεων της διεθνούς αγοράς.

Μέλος της Radisson Hotel Group από το 2010, ο Elie Milky ξεκίνησε ως Business Development Manager για να εξελιχθεί σύντομα σε Αντιπρόεδρο Ανάπτυξης του Ομίλου, θέση την οποία κατέχει μέχρι σήμερα. Είναι ο υπεύθυνος για τη στρατηγική ανάπτυξη και το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Μέση Ανατολή και το Πακιστάν, ενώ υπηρετεί πιστά το όραμα για περαιτέρω επέκταση του group όσον αφορά σε όλα τα πυρηνικά brands του, όπως Radisson BLU, Radisson, Park Inn by Radisson, Radisson RED and Radisson Collection, αλλά και του νεοαφιχθέντος Radisson Individuals.

Συναντήσαμε λοιπόν τον Elie Milky και του ζητήσαμε να μιλήσει αποκλειστικά στη στήλη Movers & Shakers of Greek Hospitality του CNN Greece, για τις εξελίξεις της Radisson Hotel Group στη χώρα μας, τα νέα ξενοδοχεία, αλλά και την εμπειρία του στη φιλοξενία σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.

Radisson Blu Resort Mani

Ποια είναι η παρουσία της Radisson Hotel Group αυτή τη στιγμή στη χώρα μας και ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Ήδη από το 2020 έχουμε ανοίξει νέα ξενοδοχεία στους παραδοσιακά δημοφιλείς προορισμούς της χώρας σας, και πιο συγκεκριμένα στη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Αθήνα, αλλά και τη Σκιάθο. Παράλληλα, στο άμεσο μέλλον θα έχουμε δύο ξενοδοχεία στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας: το Radisson RED Mitropoleos Square Athens, το οποίο είναι μάλιστα το πρώτο Radisson RED στην Ελλάδα, και το Radisson Theatrou Square Athens.

Και για τα δύο αυτά ολοκαίνουρια ξενοδοχεία, οι εργασίες έχουν αρχίσει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2024 και αναμένεται να ανοίξουν τις πόρτες τους το πρώτο τρίμηνο του 2026, δηλαδή σε μόλις 18 μήνες από σήμερα.

Επίσης, πρόκειται να εγκαινιάσουμε το πρώτο μας resort στην Πελοπόννησο, το Radisson Blu Resort Mani στο Γύθειο, τον ερχόμενο Απρίλιο. Η αλήθεια είναι πως έχουμε κι άλλες συναρπαστικές ανακοινώσεις να κάνουμε, τόσο για την Αθήνα όσο και για άλλους ελληνικούς προορισμούς διακοπών, τις οποίες θα αποκαλύψουμε από το νέο έτος.

Ο Όμιλός σας επιλέγει να δραστηριοποιείται και εκτός των παραδοσιακά δημοφιλών προορισμών της χώρας μας. Μπορείτε να μας δώσετε ορισμένα παραδείγματα;

Είναι γεγονός πως η Radisson Hotel Group, όσον αφορά στα ξενοδοχεία της στην Ελλάδα, επεκτείνεται και σε πολλούς προορισμούς εκτός των “mainstream”, εάν θέλετε, όπως είναι παραδοσιακά η Αθήνα, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Κρήτη. Για παράδειγμα, είμαστε ένας από τους πρώτους διεθνείς ξενοδοχειακούς ομίλους που έχει παρουσία στην Εύβοια, ενώ στη Σκιάθο η Radisson Hotel Group είναι το πρώτο διεθνές brand στο νησί. Όμως, ακόμη και στην περίπτωση της Μυκόνου και της Σαντορίνης, ο όμιλός μας ήταν πρώτο σημαντικό διεθνές brand που αναπτύχθηκε στα νησιά αυτά.

DSC07705.jpg

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι προοπτικές της Ελλάδας όσον αφορά στα διεθνώς καταξιωμένα hospitality brands;

Κοιτάξτε, η Ελλάδα διαθέτει περίπου 10.000 ξενοδοχεία, πάρα πολλά από τα οποία είναι μικρά οικογενειακά καταλύματα. Ένα ποσοστό μικρότερο του 1% από αυτά τα ξενοδοχεία είναι συνδεδεμένα με διεθνή brands, ενώ, εάν υποθέσουμε πως εξαιρούμε τα μικρά οικογενειακά ξενοδοχεία και επικεντρωνόμαστε μόνο στα μεγάλα, δηλαδή σε 5-6 χιλιάδες ξενοδοχεία, τότε το ποσοστό από αυτά που ανήκουν σε διεθνείς ομίλους είναι μικρότερο του 5%.

Το γεγονός αυτό, με πολύ απλά λόγια, σημαίνει πως στην Ελλάδα υπάρχουν λιγότερα από 100 ξενοδοχεία διεθνών ομίλων, αφήνοντας φυσικά εκτός τους εγχώριους μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους. Επομένως, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες-αγορές με τη μικρότερη διείσδυση διεθνών ξενοδοχειακών brands στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Κατά συνέπεια, είναι ακόμη πιο σημαντικό σε μία τέτοια αγορά όπως η ελληνική, να επιλέγεσαι ως ο προτιμώμενος όμιλος.

RED-Radisson-mitropoleos-square-768x768.jpg

Radisson RED Mitropoleos Square Athens

Ποια είναι λοιπόν τα πλάνα σας επί ελληνικού εδάφους και πώς στηρίζει τους συνεργάτες της αυτούς η Radisson Hotel Group;

Όπως είπαμε και παραπάνω, αυτή τη στιγμή έχουμε δύο λειτουργικές μονάδες και δύο υπό κατασκευή στο ιστορικό κέντρο, με ένα πέμπτο ξενοδοχείο υπό διαπραγμάτευση, καθώς συνεχίζουμε την επέκταση μας στην Ελλάδα. Τα σχέδιά μας περιλαμβάνουν την ανάπτυξή μας σε αστικούς προορισμούς, όπως η Πάτρα, τα Χανιά και το Ηράκλειο, αλλά και σε νησιά όπως η Κέρκυρα και φυσικά οι «παραθεριστικές» πλευρές της Κρήτης. Με ήδη εγκατεστημένη παρουσία στη Σαντορίνη, τη Μύκονο και τη Σκιάθο, αναζητούμε την επέκτασή μας και σε άλλα νησιά, όπως η Ρόδος και η Πάρος, παράλληλα με την περαιτέρω εισχώρησή μας στην ηπειρωτική Ελλάδα, σε προορισμούς όπως η Χαλκιδική και η Πελοπόννησος.

Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζουμε ομοιόμορφη και στρατηγική παρουσία σε όλη τη χώρα. Αντιλαμβάνεστε ότι το να ανήκει κανείς σε έναν διεθνώς καταξιωμένο όμιλο, όπως η είναι η Radisson Hotel Group, σημαίνει πως έχει μία ισχυρή στήριξη, αφού απολαμβάνει την αξιοπιστία του Ομίλου μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Επί παραδείγματι, στην Αθήνα περισσότερο από το 50% των κρατήσεων στα ξενοδοχεία μας προέρχεται από τα δικά μας κανάλια, συμπεριλαμβανομένων όλων των διαδικτυακών καναλιών και των λογαριασμών των sales/corporate τμημάτων. Στη Μύκονο φέτος, όπου όπως γνωρίζετε η αγορά σημείωσε πτώση για δεύτερη συνεχή χρονιά, σχεδόν 30% των κρατήσεων προήλθε από τα sites του ομίλου μας.

radisson-blue-resort-mani-3-768x853.jpg

Radisson Blu Resort Mani

Μπορείτε να μας μιλήσετε λίγο για τις επικείμενες νέες αφίξεις σας;

Με την πολυαναμενόμενη άφιξη του Radisson RED Mitropoleos Square πρόκειται να προσφέρουμε μία lifestyle επιλογή με upbeat vibes. Αναμένεται να αποτελεί ένα από τα πιο “funky” και περιζήτητα ξενοδοχεία στην Αθήνα, απολαμβάνοντας μία ασύγκριτη τοποθεσία.

Γενικά, εστιάζουμε στο lifestyle hospitality σε διάφορες κατηγορίες: Από την πιο οικονομική, όπου ερευνούμε την επέκτασή μας μέσω του brand Prize by Radisson, μέχρι τις upscale και τις upper upscale κατηγορίες με το brand Radisson RED και τα “art’otel” brands μας, αντίστοιχα, αναπτύσσοντας ξενοδοχεία με δυνατό το στοιχείο του design -ακόμη και μέσω των κύριων brands μας, δηλαδή το Radisson,το upscale Radisson BLU και το upper upscale Radisson Collection.

Τα lifestyle brands σημειώνουν τεράστια επιτυχία κυρίως σε προορισμούς του αστικού ιστού, αλλά εμείς ερευνούμε ευκαιρίες να δημιουργήσουμε lifestyle resorts, μέσω του brand Radisson RED και σε επιλεγμένα νησιά. Αυτοί οι προορισμοί αποτελούν μοναδική ευκαιρία, καθώς το στοιχείο του lifestyle μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αξία της επένδυσης του ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου. Τέλος, ερευνούμε και το κομμάτι των serviced apartments. Συνοψίζοντας, μπορώ να σας αποκαλύψω πως στοχεύουμε να διαθέτουμε 30 ξενοδοχεία, resorts και serviced apartments σε λειτουργία ή υπό κατασκευή μέχρι το 2030.

16256-113850-f76804930_4k.jpg

Radisson Park Athens

Ποια θα λέγατε πως είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν τη Radisson Hotel Group να ξεχωρίζει;

Καταρχάς, όντας ένας παγκόσμιος όμιλος, είμαστε ελκυστικοί για τους διεθνείς επισκέπτες και τους επενδυτές ακινήτων. Επιπλέον, είμαστε ένας επαρκώς μεγάλος όμιλος ώστε να είμαστε παγκόσμιο brand και ταυτόχρονα μικρός, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε άμεση ανταπόκριση, να διατηρούμε στενές σχέσεις με τους συνεργάτες μας, να είμαστε πραγματιστές, προσβάσιμοι και ρεαλιστές.

Προσφέρουμε στους επενδυτές μας υψηλής απόδοσης και ευελιξίας προτάσεις real estate, που στηρίζονται σε αποδεδειγμένα επιτυχείς προηγούμενες επιδόσεις. Αυτό συμπεριλαμβάνει τη μετατροπή υπαρκτών ξενοδοχείων που δεν υπάγονται σε κάποιο brand, τη μεταμόρφωση κτιρίων με γραφεία σε serviced apartments και την αλλαγή οικιστικών κτιρίων σε πολύ επιτυχημένα ξενοδοχεία.

Ταυτόχρονα, συγκαταλεγόμαστε μεταξύ των πλέον ταχέως αναπτυσσόμενων εταιρειών παγκοσμίως, ενώ προσφέρουμε ένα εκλογικευμένο αλλά συνάμα πολύ ισχυρό χαρτοφυλάκιο από brands, το οποίο είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να παρέχει διαφάνεια τόσο για τους επενδυτές όσο και για την αγορά. Αυτή η εστιασμένη προσέγγιση μας επιτρέπει να αφιερώνουμε την ενέργειά μας στο να βελτιώνουμε τα brands μας, να θέτουμε ως προτεραιότητα την ικανοποίηση των επισκεπτών μας και να προσφέρουμε υπεραξία στους επενδυτές μας.

Διαθέτουμε πάνω από 150 εκατομμύρια loyalty members, ενώ πρέπει να σημειώσουμε πως το Radisson Blu είναι το μεγαλύτερο upper upscale brand στην Ευρώπη για περισσότερα από 10 συνεχή χρόνια τώρα. Παράλληλα, το upscale Radisson brand μας ανοίγει το δρόμο με τα περισσότερα ξενοδοχεία στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ανάμεσα σε όλα τα brands.


Δεδομένης της προσέγγισής μας και της πρόσφατης ιστορίας, η Radisson Hotel Group είναι ο καλύτερα τοποθετημένος διεθνής ξενοδοχειακός όμιλος για τους επενδυτές αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Αυτό αποδεικνύεται από τις συνεργασίες μας με διαφορετικούς τύπους επενδυτών στην αγορά, είτε πρόκειται για ήδη υπάρχοντες white label operators είτε για ανεξάρτητους επενδυτές είτε για ξένους επενδυτές, που επιθυμούν να συνεργαστούν με ένα καταξιωμένο διεθνές brand.

DSC07095.jpg

Ποιες είναι οι ενέργειες που κάνει η Radisson Hotel Group προς την σύγχρονη απαίτηση για βιωσιμότητα;

Η εταιρία μας έχει δεσμευτεί να γίνει Net Zero μέχρι το 2050, έχει θέσει επικυρωμένους στόχους με βάση την επιστήμη (Science Based Targets) και έχει κάνει ενεργά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Τα τρία βασικά επίπεδα σε αυτήν την μετάβαση είναι

1.Τα «πράσινα» ξενοδοχειακά κτίρια, αυξάνοντας την ενεργειακή απόδοση, τις κτιριακές πιστοποιήσεις και τον εξηλεκτρισμό των εγκαταστάσεων.

2.Η «πράσινη» ενέργεια μέσω της μετάβασης σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

3.Η «πράσινη» λειτουργία.

Ακόμη, διευκολύνουμε τους επισκέπτες μας να ταξιδεύουν και να συναντιούνται υπεύθυνα, προσφέροντάς τους βιώσιμες λύσεις, όπως η 100% αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα όσον αφορά στις συναντήσεις τους, καθώς και το λανσάρισμα δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία και την Ευρώπη, με 970 σταθμούς να έχουν εγκατασταθεί ήδη παγκοσμίως.

Επιδιώκουμε να είμαστε μία ακμάζουσα, βιώσιμη και υπεύθυνη εταιρία που στηρίζει τους ανθρώπους, τις κοινότητες και τον πλανήτη μας, με έμφαση στους τομείς της εργασιακής ηθικής, της βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας, της μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα, των προγραμμάτων απασχολησιμότητας, ώστε να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον. Κοιτάμε πέρα από τα στενά όρια της δικής μας εταιρείας και συγκαλούμε τη βιομηχανία σε ηγετικές πρωτοβουλίες, όπως τα Hotel Sustainability Basics και Pathway to Net Positive Hospitality, μαζί με τους φορείς WTTC και SHA.

Radisson-RED-Mitropoleos-Square-Athens_3-(1).jpg

Radisson RED Mitropoleos Square Athens

Ποια είναι η στάση της εταιρίας σας απέναντι στους ηπειρωτικούς ελληνικούς προορισμούς;

Όπως ήδη αναφέραμε και παραπάνω, η Ελλάδα διαθέτει και πολύ ενδιαφέροντες ηπειρωτικούς προορισμούς διακοπών, όπως η Χαλκιδική και η Πελοπόννησος. Αυτή τη στιγμή κάνουμε ενεργά βήματα για την επέκτασή μας σε ηπειρωτικά θέρετρα, αλλά και σε αστικές περιοχές, σε πολλές πόλεις και νησιά της χώρας.

Η αλήθεια είναι πως μας ενδιαφέρουν και οι ευκαιρίες ανάπτυξης στις ορεινές περιοχές της χώρας, όμως γνωρίζουμε πως δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα ταυτόχρονα. Αυτή τη στιγμή προτεραιότητά μας είναι τα νησιά και η πεδινή και παραθαλάσσια ηπειρωτική Ελλάδα, όπως η Εύβοια, που είναι ένας «ευέλικτος» προορισμός με μεγάλη απήχηση στον εγχώριο τουρισμό όλο το χρόνο, ακόμη και τα Χριστούγεννα. Αυτή η 12μηνη γοητεία του συγκεκριμένου προορισμού είναι μεγάλο πλεονέκτημα για εμάς.

DSC07616.jpg

Αλήθεια, έχετε εξελισσόμενα σχέδια και για την Κύπρο;

Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που αποτελούμε τον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο στην Κύπρο. Αυτή τη στιγμή έχουμε δύο ξενοδοχεία εν λειτουργία και δύο ξενοδοχεία υπό κατασκευή στη Λάρνακα. Πρόσφατα δε, υπογράψαμε μία συμφωνία για μία σημαντική κατασκευή στη Λεμεσό, λεπτομέρειες για την οποία θα μπορούμε σύντομα να ανακοινώσουμε. Αναγνωρίζοντας τη Λεμεσό ως την ισχυρότερη ξενοδοχειακή αγορά στο νησί, είναι λογικό να αναζητούμε επιπρόσθετες ευκαιρίες σε αυτόν τον προορισμό, ενώ σκεφτόμαστε την επέκτασή μας και στην Λευκωσία, την πρωτεύουσα της Κύπρου.

Σε αυτές τις τρεις πόλεις, τη Λάρνακα, τη Λεμεσό και τη Λευκωσία, σκοπεύουμε να ισχυροποιήσουμε την παρουσία μας. Η προσπάθειά μας συνεχίζεται σταθερά, καθώς αυτή τη στιγμή διαθέτουμε πέντε ενεργά και υπό κατασκευή ξενοδοχεία εκεί, ενώ σκοπεύουμε να αυξήσουμε αυτόν τον αριθμό σε δέκα, μέχρι το 2030.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button