ΕνημέρωσηΠολιτική

Χτυπήματα από το υποβρύχιο – Zougla – Galaksias Portal News

Όλες οι χώρες της Βορειοανατολικής Ασίας (εκτός από τη Μογγολία) στοχεύουν στη δημιουργία των πιο ετοιμοπόλεμων υποβρυχίων στόλων. Αξίζει να σημειωθεί η σαφής έμφαση που δίνουν οι Νοτιοκορεάτες και, στο μέλλον, και οι Ιάπωνες στο έργο της προσβολής επίγειων στόχων. Η εστίασή τους είναι επίσης στη βελτίωση της μυστικότητας και της αυτονομίας για μακροχρόνιες επιχειρήσεις σε πιο απομακρυσμένες θαλάσσιες περιοχές. Η Ταϊβάν ξεχωρίζει, καθώς η ανεξάρτητη κατασκευή υποβρυχίων της μοιάζει περισσότερο με ένα σχέδιο εικόνας που είναι απίθανο να αποφέρει πραγματικά οφέλη. Η Βόρεια Κορέα προχωρά από τις δικές της δυνατότητες, μεγιστοποιώντας τις δυνατότητες της υπάρχουσας υλικής της βάσης σύμφωνα με τις προτεραιότητες της πυρηνικής αποτροπής.

Στην Ανατολική Ασία, σύμφωνα με τις κλασικές γεωπολιτικές θεωρίες, τα συμφέροντα των θαλάσσιων και των χερσαίων κρατών διασταυρώνονται. Δεδομένης της τεράστιας έκτασης της θάλασσας στην περιοχή, τα ναυτικά έχουν καταστεί σημαντικό μέσο άμυνας και προβολής ισχύος. Επιπλέον, μια αξιοσημείωτη πτυχή της σύγχρονης γεωπολιτικής είναι η διάβρωση της διάκρισης μεταξύ των “θαλασσοκρατιών” (θαλάσσιες δυνάμεις) και των “τελούροκρατιών” (χερσαία κράτη). Για παράδειγμα, η Κίνα έχει ξεπεράσει σαφώς το καθεστώς της ως αμιγώς χερσαίας δύναμης, διαθέτοντας το μεγαλύτερο ναυτικό στον κόσμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λόγω των άνισων οικονομικών και τεχνολογικών δυνατοτήτων των χωρών της Ασίας-Ειρηνικού, το δυναμικό των ναυτικών δυνάμεων είναι σαφώς άνισο. Ωστόσο, η κλίμακα και η φύση των στρατιωτικοπολιτικών καθηκόντων που αντιμετωπίζουν τα κράτη της περιοχής διαφέρουν σημαντικά. Η πιο σοβαρή αντιπαράθεση στη θάλασσα παρατηρείται στη Βορειοανατολική Ασία, όπου οι κύριοι παράγοντες εναποθέτουν τις ελπίδες τους στο ναυτικό για την εξασφάλιση της υπεροχής, τουλάχιστον εντός των δικών τους ειδικών οικονομικών ζωνών και περιοχών στρατηγικής σημασίας.

Ένα από τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της ναυτικής ανάπτυξης των χωρών της βορειοανατολικής Ασίας (εξαιρουμένης της Μογγολίας) είναι η δημιουργία υποβρυχίων που είναι έτοιμα για μάχη. Η Ρωσία και η Κίνα, με τα πυρηνικά υποβρύχια διαφόρων χρήσεων, έχουν θεμελιωδώς διαφορετικές δυνατότητες και, ως εκ τούτου, δεν βρίσκονται σε άμεσο ανταγωνισμό. Αντίθετα, η έμφαση δίνεται στα πιο προσιτά “συμβατικά” υποβρύχια, τα οποία αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στις στρατιωτικές στρατηγικές της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας, της Ταϊβάν και της Βόρειας Κορέας. Εκτός από τη στρατηγική Anti-Access/Area Denial, η οποία συνεπάγεται δράσεις κατά της εμπορικής ναυτιλίας και των εχθρικών υποβρυχίων σε περίπτωση κρίσης, τα νέα αυτά υποβρύχια μπορούν επίσης να πλήξουν παράκτιους στόχους με πυραύλους και να εκτελέσουν αποστολές αναγνώρισης και σαμποτάζ.

“Δράκοι και φάλαινες” με τον “ανατέλλοντα ήλιο”

Η Ιαπωνική Ναυτική Δύναμη Αυτοάμυνας διαθέτει περισσότερα από 20 μη πυρηνικά υποβρύχια, τα οποία κατασκευάστηκαν τα τελευταία 25 χρόνια και τα οποία κυκλοφορούν σε τρεις διαφορετικές ποικιλίες. Ο πυρήνας αυτού του στόλου αποτελείται από τα υποβρύχια Oyashio και Soryu, τα οποία έχουν εκτόπισμα 3-4 χιλιάδες τόνους. Τα πρώτα είναι ντιζελοηλεκτρικά σκάφη, αρκετά τυπικά της δεκαετίας 1980-2000, τα οποία μπορούν να παραμείνουν κάτω από το νερό για 3-4 ημέρες. Τα δεύτερα είναι εξοπλισμένα με ανεξάρτητη από τον αέρα πρόωση (AIP), με κινητήρες Stirling, ενώ τα δύο νεότερα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες ιόντων λιθίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2014, ο Γερμανός ναυτικός ακόλουθος στην Ιαπωνία έδωσε στον συγγραφέα επιχειρήματα σχετικά με τις ελλείψεις των υποβρυχίων Soryu: τους λείπει η αυτονομία και η εμβέλεια σε σύγκριση με τα αντίστοιχα γερμανικά υποβρύχια (214/216/218). Πράγματι, η γερμανική οικογένεια είναι αρκετά ποικιλόμορφη και τεχνολογικά προηγμένη- τέτοια υποβρύχια υπάρχουν ήδη στους στόλους της Ελλάδας, της Δημοκρατίας της Κορέας, της Τουρκίας και της Σιγκαπούρης και προσφέρονται ενεργά για εξαγωγή.

Παρ’ όλα αυτά, για το Soryu, μια εμβέλεια 6.000 μιλίων και 45 ημερών (το μισό της εμβέλειας των αντίστοιχων γερμανικών αεροσκαφών) είναι αρκετά επαρκής από την άποψη της εκτέλεσης καθηκόντων σε ένα πιθανό θέατρο πολέμου για την Ιαπωνία. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των “δράκων” είναι ο χαμηλός θόρυβος και η ορατότητα, η καλή ευελιξία και το εντυπωσιακό βάθος κατάδυσης έως και 650 μέτρα.

Τα πιο σύγχρονα υποβρύχια της κλάσης Taigei (“Μεγάλη Φάλαινα”) κοστίζουν από 650 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες κατέστησαν δυνατή την αύξηση του χρόνου παραμονής κάτω από το νερό, την επιτάχυνση της επαναφόρτισης και τη δραματική αύξηση της ταχύτητας, αν χρειαστεί. Επιπλέον, οι νέες μπαταρίες αντικατέστησαν τις ογκώδεις μπαταρίες μολύβδου-οξέος μαζί με τους κινητήρες Stirling, απελευθερώνοντας σημαντικό εσωτερικό χώρο για εξοπλισμό και καύσιμα. Οι δείκτες της μυστικότητας και της αυτονομίας κρατούνται μυστικοί- ωστόσο, το πιθανότερο είναι ότι το σκάφος μπορεί να βρίσκεται σε κίνηση ενώ είναι βυθισμένο για 30 ημέρες, φορτίζοντας περιοδικά με τη βοήθεια ενός δυσδιάκριτου αναπνευστήρα. Τα υποβρύχια αυτά είναι οπλισμένα με νέες βαριές τορπίλες τύπου 18 με βελτιωμένο σύστημα καθοδήγησης, καθώς και με αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon που έχουν βεληνεκές άνω των 200 χιλιομέτρων- μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν αυτοκινούμενες νάρκες. Η έμφαση δίνεται στο μοναδικό σύστημα σόναρ υψηλής τεχνολογίας για τον εντοπισμό επιφανειακών και υποβρύχιων στόχων. Για πρώτη φορά στο ιαπωνικό ναυτικό, υπάρχουν επίσης πιλοτήρια για έξι γυναίκες ναύτες. Μέχρι τον Μάρτιο του 2024, τρεις από τις 7 προγραμματισμένες “φάλαινες” ήταν σε υπηρεσία.

Τα ιαπωνικά υποβρύχια έχουν σχεδιαστεί, πρώτα απ’ όλα, για να επιτίθενται κρυφά σε πιθανά εχθρικά πλοία επιφανείας με τορπίλες, πυραύλους και νάρκες, κατά προτίμηση στα στενά της Θάλασσας του Οχότσκ, της Θάλασσας της Ιαπωνίας και της Θάλασσας της Ανατολικής Κίνας στις προσεγγίσεις των χωρικών υδάτων της χώρας. Η αύξηση του εύρους πλεύσης και της αυτονομίας θα επιτρέψει στα υποβρύχια να επεκτείνουν σημαντικά τις περιοχές περιπολίας. Το αποτελεσματικό σόναρ και οι υψηλές δυνατότητες stealth παρέχουν επίσης τη δυνατότητα εντοπισμού υποβρυχίων με στρατηγικούς πυραύλους προς το συμφέρον των αμερικανών συμμάχων. Λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις των νέων δογματικών εγγράφων του Τόκιο, τα οποία προβλέπουν προληπτικά πλήγματα, η κατοχή τέτοιου προηγμένου στρατιωτικού εξοπλισμού, φυσικά, δεν πέρασε απαρατήρητη στη Ρωσία και την Κίνα.

Παραμένει ανοιχτό το ερώτημα αν τα Tomahawks που αγοράστηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και πύραυλοι εγχώριας σχεδίασης, συμπεριλαμβανομένων των υπερηχητικών, θα εγκατασταθούν στα ιαπωνικά υποβρύχια: ο στρατός δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τέτοια σχέδια. Ωστόσο, στα τέλη του 2023, η Kawasaki παρουσίασε ένα σχέδιο για την κατασκευή ενός μη πυρηνικού υποβρυχίου με σύστημα κάθετης εκτόξευσης πυραύλων (VLS). Σε προηγούμενα υποβρύχια, τα πανιά ήταν τοποθετημένα μπροστά από το κύτος, αλλά σε αυτή την ιδέα τοποθετούνται πίσω από αυτό. Θεωρείται ότι τα υψηλά επίπεδα stealth και αυτονομίας (μεταξύ άλλων λόγω ενός καινοτόμου συστήματος παραγωγής οξυγόνου) θα επιτρέψουν σε αυτά τα πλοία να επιχειρούν στην ανοικτή θάλασσα μακριά από τις ιαπωνικές ακτές και να εκτελούν ενεργές διακρατικές επιχειρήσεις.

Βαλλιστική K-Pop

Η Δημοκρατία της Κορέας διαθέτει επίσης έναν αρκετά μεγάλο στόλο μη πυρηνικών υποβρυχίων. Είναι ενδιαφέρον ότι η Σεούλ τείνει να χρησιμοποιεί υποβρύχια ως φορείς πυραυλικών όπλων κρούσης. Προηγουμένως, μόνο η Ρωσία, με το ντιζελοηλεκτρικό υποβρύχιο Project 877/636, εξοπλισμένο με τον εκτοξευτή πυραύλων Kalibr, και η Κίνα με τα υποβρύχια της κλάσης Han, εξοπλισμένα με πυραύλους YJ-18 (ανάλογα του Kalibr), είχαν τέτοιες δυνατότητες στη βορειοανατολική Ασία. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ βασίζεται σε πυρηνικά υποβρύχια εντός της περιοχής σε συνεχή βάση- εκτελούν τα καθήκοντα των πυρηνικών υποβρυχίων κλάσης Virginia και Los Angeles, καθώς και των SSGN κλάσης Ohio.

Τα υποβρύχια κλάσης Son Won Il (γερμανικού τύπου 214) έγιναν τα πρώτα στο ναυτικό της χώρας που είναι δυνητικά ικανά να εκτοξεύουν πυραύλους κρουζ από τορπιλοσωλήνες για την προσβολή χερσαίων στόχων. Δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία για την ανάπτυξη τέτοιων όπλων σε μικρά πλοία εκτοπίσματος 1.800 τόνων. Πιθανότατα, προς το παρόν μιλάμε για αντιπλοϊκούς πυραύλους Haeseong (ανάλογους με τους αμερικανικούς Harpoon). Στο εγγύς μέλλον ενδέχεται να εμφανιστούν υποσχόμενοι υπερηχητικοί πύραυλοι Cheon Ryong, ικανοί να πλήξουν πλοία και αντικείμενα στην ξηρά σε απόσταση 500 χλμ. Ωστόσο, δεν υπάρχουν τεχνολογικά εμπόδια για την εκτόξευση των πυραύλων Hyunmoo-3. Έχουν εμβέλεια 1.500 χιλιομέτρων με τις τελευταίες τροποποιήσεις- ο στρατός χρειάζεται μόνο να δώσει το πράσινο φως. Από το 2007 έως το 2018, 9 τέτοια υποβρύχια τέθηκαν σε υπηρεσία. Ωστόσο, οι Κορεάτες παραπονέθηκαν στους Γερμανούς εταίρους τους για υψηλότερα επίπεδα θορύβου και μαγνητικών υπογραφών από τα δηλωθέντα. Επίσης, οι πληροφορίες σχετικά με τη δυνατότητα παραμονής κάτω από το νερό για 50 ημέρες, ακόμη και αν ληφθεί υπόψη η παρουσία VND που βασίζεται σε ηλεκτροχημικές γεννήτριες, μοιάζει κάπως αμφίβολη.

Τα πιο σύγχρονα υποβρύχια του τύπου KSS-III άρχισαν να εισέρχονται στο Ναυτικό της Κορέας το 2021- συνολικά προγραμματίζεται η κατασκευή εννέα υποβρυχίων, το καθένα από τα οποία κοστίζει από 900 εκατομμύρια δολάρια. Το σκάφος εκτοπίσματος 4.000 τόνων είναι εξοπλισμένο με έξι συστήματα κάθετης εκτόξευσης πυραύλων Hyunmoo με εμβέλεια 800 χλμ. Στα μεταγενέστερα υποβρύχια προβλέπεται να αυξηθεί ο αριθμός των πυρήνων σε δέκα. Το κορυφαίο σκάφος της σειράς, το Dosan Ahn Changho, έγινε επίσης το πρώτο στον κορεατικό στόλο που εξοπλίστηκε με μπαταρίες ιόντων λιθίου με διπλάσια χωρητικότητα και μικρότερο βάρος, οι οποίες επιτρέπουν ελιγμούς κάτω από το νερό για “τουλάχιστον 20 ημέρες”. Είναι πιθανό ότι μέχρι το 2030, ολόκληρος ο στόλος των υποβρυχίων της Νότιας Κορέας θα έχει μετατραπεί σε αυτόν τον τύπο μπαταρίας.

Το Πολεμικό Ναυτικό της Κορέας διαθέτει επίσης 9 σκάφη κλάσης Jang Bogo – τα πρώτα που κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος κορεατικών υποβρυχίων μάχης (KSS) στο πλαίσιο του γερμανικού προγράμματος 209. Στη δεκαετία του 2010, αυτά τα μικρά υποβρύχια με εκτόπισμα 1.400 τόνων εκσυγχρονίστηκαν, λαμβάνοντας πιο προηγμένα τορπιλικά όπλα και νέα ηλεκτρονικά συστήματα. Οι Κορεάτες κατασκευάζουν επίσης τέτοια υποβρύχια για το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας – τρία έχουν ήδη παραδοθεί και άλλα τρία βρίσκονται στο στάδιο της έγκρισης.

Η πρωτοποριακή λύση για τον εξοπλισμό ενός μη πυρηνικού υποβρυχίου δεν καθιστά καθόλου το KSS-III “στρατηγικό πυραυλοφόρο”, αλλά υποδηλώνει την ετοιμότητα της Σεούλ να πλήξει χερσαίους στόχους αν χρειαστεί. Με βάση την κατάσταση στη βορειοανατολική Ασία, δεν υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές και οι περισσότερες βρίσκονται στο βόρειο τμήμα της κορεατικής χερσονήσου. Η Δημοκρατία της Κορέας, παρά το γεγονός ότι είναι ένα “μη φιλικό κράτος” για τη Ρωσία, δεν έχει δημοσιεύσει κανένα έγγραφο όπου η Ρωσία θα μπορούσε να θεωρηθεί εχθρός. Η κατάσταση είναι παρόμοια με την Κίνα, με την οποία η Σεούλ προτιμά να μην χαλάσει τις σχέσεις και να μην τοποθετήσει το Πεκίνο στην κατηγορία των εχθρών. Αξίζει επίσης να υπενθυμίσουμε ότι οι διαφωνίες μεταξύ Νότιας Κορέας και Ιαπωνίας εξακολουθούν να υφίστανται παρά τον σχηματισμό του “τριγώνου του Καμπ Ντέιβιντ” μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ των ηγετών των Ηνωμένων Πολιτειών, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας τον Αύγουστο του 2023. Τα πλοία και οι πύραυλοι συχνά ζουν περισσότερο από τέτοιες συμφωνίες.

Μοναχική και μυθική

Τον Σεπτέμβριο του 2023, το πρώτο υποβρύχιο που κατασκευάστηκε στην Ταϊβάν, το Haikun, καθελκύστηκε και θα τεθεί σε υπηρεσία πριν από το τέλος του 2024. Εντός τριών ετών, η Ταϊπέι σχεδιάζει να κατασκευάσει άλλα τρία υποβρύχια και ο συνολικός αριθμός της σειράς θα μπορούσε να φτάσει τα οκτώ.

Σύμφωνα με τον στρατό της Ταϊβάν, το κύριο καθήκον είναι η προστασία των θαλάσσιων περιοχών από τα βορειοανατολικά του νησιού έως τα ιαπωνικά νησιά Yonaguni, καθώς και των στενών Bashi και Balitang, που χωρίζουν την Ταϊβάν από το αρχιπέλαγος των Φιλιππίνων. Τα χαρακτηριστικά του υποβρυχίου είναι αρκετά μέτρια: η εμβέλεια πλεύσης είναι 6.000 μίλια, η υποβρύχια ταχύτητα είναι 19 κόμβοι και το βάθος κατάδυσης 400 μ. Παράλληλα, το κόστος του πρώτου σκάφους είναι περίπου 1,5 δισ. δολάρια, το οποίο είναι αισθητά υψηλότερο από αυτό των ξένων αναλόγων και μπορεί να εξηγηθεί από την έλλειψη εμπειρίας στη μαζική παραγωγή τόσο πολύπλοκου εξοπλισμού και τις υψηλές τιμές των εξαρτημάτων που αγοράζονται από ξένους εταίρους. Το κόστος Ε&Α είναι επίσης πιθανό να ληφθεί υπόψη.

Δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με το αν το σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες VND ή ιόντων λιθίου, αλλά κανείς δεν έχει ακόμη μεταφέρει τέτοιες τεχνολογίες στο νησί. Αναφέρεται ότι στην παραγωγή του “βραχόψαρου” (μυθικό πλάσμα ασύλληπτου μεγέθους, που περιγράφεται από τον Τσουάνγκ Τζου) έχει επιτευχθεί επίπεδο εντοπισμού 40%, έχει χρησιμοποιηθεί η εμπειρία της Ιαπωνίας και το σύστημα πληροφοριών και ελέγχου μάχης είναι “μέγιστα παρόμοιο” με το αμερικανικό με το υποβρύχιο κλάσης Βιρτζίνια- δεν αποκλείεται να έχουν διαρρεύσει κάποιες νοτιοκορεατικές τεχνικές λύσεις.

Τα σκάφη σχεδιάστηκαν με κύριο σκοπό τη διενέργεια ενέδρας σε μεγάλα πλοία επιφανείας, τη διακοπή των επικοινωνιών και των προμηθειών και την τοποθέτηση ναρκών. Ωστόσο, η μαχητική αξία ενός μόνο υποβρυχίου Haikun παρουσία πολυάριθμων ανθυποβρυχιακών δυνάμεων του Ναυτικού PLA είναι αρκετά αμφίβολη- το αν οι Ταϊβανέζοι έχουν καν χρόνο να κατασκευάσουν οκτώ σκάφη μπορεί να είναι ρητορική ερώτηση. Τυπικά, οι νησιώτες μπορούν να προσθέσουν στη συνολική τους κατάσταση δύο ακόμη ντιζελοηλεκτρικά υποβρύχια τύπου Hailong, που ναυπηγήθηκαν στην Ολλανδία τη δεκαετία του 1980, αλλά ακόμη και αν ληφθεί υπόψη ο εκσυγχρονισμός και ο εξοπλισμός των πυραύλων κατά πλοίων, η χρήση τέτοιων “καταδυτικών” πλοίων θα είναι μάταιη. Παρεμπιπτόντως, οι Ταϊβανέζοι εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται δύο αμερικανικά σκάφη κλάσης Tench που κατασκευάστηκαν το 1945-1946 ως εκπαιδευτικά σκάφη.

Βασιζόμενοι στην κληρονομιά του Ψυχρού Πολέμου

Τον Σεπτέμβριο του 2023, στο ναυπηγείο Sinpo της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κορέας, πραγματοποιήθηκε μια τελετή για την καθέλκυση του πρώτου επιθετικού υποβρυχίου για το Ναυτικό της Βόρειας Κορέας που θα φέρει τακτικά πυρηνικά όπλα, το οποίο ονομάστηκε Hero Kim Gun Ok. Ο αρχηγός του κράτους Κιμ Γιονγκ Ουν, ο οποίος ήταν παρών στην εκδήλωση, ανακοίνωσε σχέδια για τον ριζικό εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποβρυχίων σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, καθώς και την κατασκευή νέων υποβρυχίων, συμπεριλαμβανομένων των πυρηνικών.

Στην πραγματικότητα, το “Hero ” είναι ένα σοβαρά μετασκευασμένο ντιζελοηλεκτρικό υποβρύχιο τύπου 033 Wuhan (σχέδιο 633, Romeo), το οποίο προμηθεύτηκε από την Κίνα τη δεκαετία του 1970 ή συναρμολογήθηκε τοπικά τη δεκαετία του 1980. Τέτοια σκάφη είναι εξέχοντες εκπρόσωποι της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς και ανάγουν την καταγωγή τους στο κάποτε πρωτοποριακό γερμανικό τύπου XXI, δύο από τα οποία κατάφεραν να λάβουν μέρος στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Οι ναυπηγοί της Βόρειας Κορέας έχουν επιμηκύνει τα κύτη των σκαφών τους για να φιλοξενήσουν μια εγκατάσταση κάθετης εκτόξευσης για τη μεταφορά δύο τύπων πυραύλων ταυτόχρονα σε 6 μικρές και 4 μεγαλύτερες κυψέλες. Το εκτόπισμα έχει αυξηθεί περισσότερο από μιάμιση φορά, πιθανώς σε 3.000 τόνους. Ωστόσο, η μονάδα παραγωγής ενέργειας είναι απίθανο να διαφέρει πολύ από εκείνη που χρησιμοποιήθηκε αρχικά, γεγονός που έχει μειώσει σημαντικά την ταχύτητα και την εμβέλεια.

Ωστόσο, αυτό το υποβρύχιο δεν προορίζεται για μακροχρόνιες μυστικές περιπολίες μακριά από τις πατρογονικές του ακτές- η κύρια αποστολή του είναι να χτυπά από την παράκτια ζώνη και να κρύβεται για επαναφόρτωση. Είναι πιθανό ότι το “Hero” είναι σε θέση να μεταφέρει βαλλιστικούς πυραύλους Pukguksong-3 ή Pukguksong-4 με βεληνεκές άνω των 2.000 χιλιομέτρων, πυραύλους cruise Hwasal παρόμοιας εμβέλειας ή βαλλιστικούς πυραύλους ελαφρύτερης κατηγορίας Hwasong-11, καθώς και το υποβρύχιο μη επανδρωμένο όχημα Haeil. Όλα αυτά τα αεροπλανοφόρα είναι ικανά να μεταφέρουν μια πυρηνική κεφαλή στο στόχο τους.

Συνολικά, το Πολεμικό Ναυτικό της ΛΔΚ διαθέτει περίπου 20 ντιζελοηλεκτρικά υποβρύχια τύπου 033, αρκετά από τα οποία θα μπορούσαν κάλλιστα να μετατραπούν σε τέτοιες κινητές βάσεις εκτόξευσης. Οι Βορειοκορεάτες ναύτες έχουν αρκετά σταθερή εμπειρία στον χειρισμό υποβρυχίων, αλλά η κατασκευή νέων, μεγαλύτερων πλοίων που ανακοίνωσε η Πιονγκγιάνγκ, και ιδίως εκείνων με πυρηνικές κεφαλές, θα εξακολουθήσει να συνδέεται με σημαντικές τεχνικές δυσκολίες.

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button