Επικαιρότητα

Κρίνεται η τύχη του νέου ΒΟΑΚ στο ΣτΕ στις 15 Μαΐου – Οι ακυρότητες της μελέτης και το παρασκήνιο στο υπουργείο Υποδομών (vid)

Ο δικηγόρος Ευριπίδης Κουκιαδάκης με άρθρο του στη “Ν.Κ.” και το neakriti.gr αποκαλύπτει ότι στις 15 Μαΐου θα εκδικαστούν οι προσφυγές για τον νέο ΒΟΑΚ των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, αλλά και παρασκήνιο από το υπουργείο

Στις 15 Μαΐου 2024 εκδικάζονται οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας που έχουν κατατεθεί από τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, διεκδικώντας ουσιαστικά να γίνουν υπόγεια τα τμήματα του νέου ΒΟΑΚ που θα διέρχεται από το Ηράκλειο και το Γάζι. 

Ήδη στο Ηράκλειο ο ΒΟΑΚ διχοτομεί την πόλη, αφού αναπτύσσεται το ίδιο κομμάτι της επέκτασής της νοτίως και βορείως αυτού με συνδετήρια τον ανισόπεδο κόμβο της Σκορδαλού, ενώ ουσιαστικά η διέλευση του συγκεκριμένου τμήματος της πόλης από πεζούς δεν είναι απολύτως ελεύθερη. 

Ο δικηγόρος και πρώην αντιπεριφερειάρχης και επικεφαλής δημοτικής παράταξης της προηγούμενης δημοτικής περιόδου Ευριπίδης Κουκιαδάκης, ο οποίος επί της ουσίας κίνησε τη διαδικασία των προσφυγών πείθοντας, παρά τις αρχικές αντιρρήσεις, όχι μόνο το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, αλλά και τον τότε δήμαρχο Ηρακλείου σε άρθρο που απέστειλε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” και δημοσιεύεται παρακάτω, ανακοινώνει ότι προσδιορίστηκε η ημερομηνία συζήτησης των αιτήσεων ακυρώσεως των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για τις 15 Μαΐου. 

Στις 15 Μαΐου 2024 εκδικάζονται οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που έχουν κατατεθεί από τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, διεκδικώντας ουσιαστικά να γίνουν υπόγεια τα τμήματα του νέου ΒΟΑΚ που θα διέρχεται από το Ηράκλειο και το Γάζι

Ταυτόχρονα, ο κ. Κουκιαδάκης εξηγεί ξανά ότι προτείνεται η χρήση των λεγόμενων στεγάστρων, που ουσιαστικά θα καλύψουν τον ΒΟΑΚ, ταπεινώνοντας τον δρόμο και σκεπάζοντάς τον, εξασφαλίζοντας ως και 160 στρέμματα κοινόχρηστων χώρων. Ο κ. Κουκιαδάκης αποκαλύπτει ακόμη ότι, με βάση τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί, υπάρχουν ακυρότητες στην αδειοδοτημένη μελέτη, καθώς δεν υπογράφεται από τον ίδιο τον υπουργό ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του και γι’ αυτόν τον λόγο το υπουργείο Υποδομών αναζητεί λύσεις με τον ανάδοχο, εφόσον ανακηρυχθεί οριστικός. 

Άρθρο του Ευριπίδη Κουκιαδάκη: “Η ώρα της αλήθειας για τον νέο ΒΟΑΚ” 

Το αποκαλυπτικό άρθρο για τον ΒΟΑΚ του Ευριπίδη Κουκιαδάκη δημοσιεύεται από τη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr αυτούσιο και είναι το ακόλουθο: 
«Στις 15 του Μάη 2024 εκδικάζονται στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι αιτήσεις ακυρώσεως των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, με τις οποίες επιδιώκουν να αποτρέψουν την οριστική διχοτόμηση της Μητροπολιτικής Ενότητας Ηρακλείου και το κυκλοφοριακό αδιέξοδο που θα προκύψει με τη λειτουργία του – μικρή δόση του οποίου “απολαύσαμε” κατά την πρόσφατη συντήρησή του – αν δε διορθωθεί η μελέτη του έργου. 

Στις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου (της μικρής Βουλής της Κρήτης) συμμετείχαν και εξέφρασαν ελεύθερα τις απόψεις τους οι περισσότεροι φορείς και βουλευτές του νησιού, οι οποίοι συμφώνησαν ανεπιφύλακτα με τις προτάσεις των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, οι οποίες απορρίφθηκαν από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, η οποία προθυμοποιήθηκε την ίδια περίοδο να χρηματοδοτήσει την ασφαλτόστρωση του τμήματος του ΒΟΑΚ “Ληνοπεράματα-Ν. Αλικαρνασσός”, για να παραδοθεί στον ανάδοχο του έργου ολοκληρωμένο και λειτουργικό το τμήμα αυτό, στο οποίο επιδιώκουμε να κατασκευασθούν άνω διαβάσεις, δηλαδή να στεγασθεί μερικώς – όπου αυτό είναι εφικτό – με την ταυτόχρονη ταπείνωση του οδοστρώματος, ώστε να επανενωθούν στοιχειωδώς οι δύο πόλεις της Μητροπολιτικής Ενότητας, να εξασφαλιστούν 130 έως 160 στρέμματα κοινόχρηστων χώρων, να βελτιωθούν οι συνδέσεις και να κατασκευαστούν παράπλευρες οδοί. 

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ο κ. Ταχιάος συγκεκριμένα, με τον οποίο συναντηθήκαμε, υποσχέθηκε δημόσια ότι θα το αντιμετωπίσει σοβαρά, αναγνωρίζοντας πλήρως τα προβλήματα που δημιουργούνται. Παρά ταύτα, μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, με φόντο τις ευρωεκλογές, επισκέφτηκε την Κρήτη και το Ηράκλειο ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος, παρά τις αισιόδοξες εκτιμήσεις και διαβεβαιώσεις της τοπικής κυβέρνησης, απλά ανέχθηκε την παρουσία του εκπροσώπου του Δήμου Ηρακλείου, στον οποίο δε δόθηκε καν ο λόγος – ενώ ο νεοεκλεγμένος δήμαρχος αναζητούσε εναγωνίως δάνειο από το Παρακαταθηκών για να μην προσφύγει στο ΔΝΤ – δε δέχθηκε αλλά και δεν υποβλήθηκαν ερωτήσεις για το μείζον αυτό θέμα, ούτε απάντησε στη χαλαρή και ανώδυνη, φίλια είναι αλήθεια, τοποθέτηση του περιφερειάρχη Κρήτης. 

Οι διαδικασίες ανάθεσης του έργου συνεχίζονται απρόσκοπτα, επίκειται δε η ανάδειξη κατά πάσα βεβαιότητα της ΤΕΡΝΑ και του τμήματος Ηρακλείου-Χανίων. Αν δε δεν υπάρξει δικαστική εμπλοκή με τις λοιπές εταιρείες που έλαβαν μέρος στη διαγωνιστική διαδικασία, ο κατασκευαστικός αυτός κολοσσός θα εκτελεί μόνο στην Κρήτη έργα ύψους 3 δισ. περίπου (νέο αεροδρόμιο, έργα διασύνδεσης στην Κορακιά κ.λπ.), θα ελέγχει το 75% των οδικών αξόνων της χώρας μήκους 2.000 χιλιομέτρων, με ανεκτέλεστο έργο 7,5 δισ. ευρώ, έτσι τα εκατό εκατομμύρια ευρώ στα οποία προϋπολογίσθηκε από τον ΟΑΚ (Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης) το κόστος των προτεινόμενων από τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου έργων, ήτοι κατασκευή άνω διαβάσεων και παράπλευρων οδών – που δεν περιλαμβάνονται στη μελέτη του αναδόχου ως υποχρέωση του αναδόχου, αλλά ως υποχρέωση των Δήμων – αποτελούν… σταγόνα στον ωκεανό. 

Εξ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προτίθεται να συζητήσει σοβαρά – ουσιαστικά να διαπραγματευτεί – με τον οριστικό ανάδοχο του έργου τις προτεινόμενες λύσεις, γνωρίζοντας τα προβλήματα και τις ακυρότητες της αδειοδοτημένης μελέτης, η οποία, εκτός των άλλων, υπογράφεται από τον… (σ.σ. ο αρθρογράφος δεν αποκαλύπτει το όνομα του υπογράφοντος), ενώ έπρεπε να υπογραφεί από τον ίδιο τον υπουργό Περιβάλλοντος ή τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του. Τέτοια εξουσιοδότηση δεν έχει δημοσιευθεί. 

Οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, όπως εκτιμώ βάσιμα, αναμένεται να υποστηρίξουν με επάρκεια τις αιτήσεις ακυρώσεως, επιβεβαιώνοντας και ενδεχομένως βελτιώνοντας τις αποφάσεις των συλλογικών τους οργάνων με την πληρέστερη ανάδειξη των περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών αδιεξόδων που δημιουργεί η εγκεκριμένη από το Περιφερειακό Συμβούλιο και το ΥΠ.ΕΝ. περιβαλλοντική μελέτη. Δε χρειάζεται να έχει κανείς ειδικές γνώσεις για να αντιληφθεί τους κινδύνους που δημιουργεί στο ίδιο το έργο και στους πολίτες της κεντρικής Κρήτης η έλλειψη των παράπλευρων οδών, η ευθύνη της κατασκευής των οποίων ανατίθεται χωρίς τους απαιτούμενους πόρους στους Δήμους.

Η περιφερειακή Αρχή Κρήτης και η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, σε συνεργασία με τους βουλευτές και τις οργανώσεις των πολιτών (Επιμελητήρια, Αγροτικές Οργανώσεις, Εργατικά Κέντρα κ.λπ.), οφείλουν να στηρίξουν – παρεμβαίνοντας προσθέτως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, συμμετέχοντας ενεργά στην επικείμενη διαπραγμάτευση για την αναβάθμιση του έργου, αλλά και στις αναμενόμενες και αναπότρεπτες κινητοποιήσεις των πολιτών της Κρήτης, αν παρ’ ελπίδα αποτύχει η διαπραγμάτευση. 

Επιτέλους οι πολιτικοί αρχηγοί όλων των κομμάτων του δημοκρατικού τόξου που συμμετέχουν στη Βουλή πρέπει να ενημερωθούν υπεύθυνα, για να πάρουν θέση πριν από τις επικείμενες εκλογές, ώστε να υποχρεωθεί η κυβέρνηση να αναθεωρήσει την καταστροφική απόφασή της». 

  
Όλο το παρασκήνιο για την ακυρότητα της μελέτης είχε αποκαλυφθεί στην εκπομπή “Ελεύθερο Σημείο” της ΚΡΗΤΗ TV – Δείτε το βίντεο: 

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button