Επικαιρότητα

Και ξαφνικά γεωτρήσεις για το τούνελ στην Άγνο – Επισήμως το υπουργείο δεν έχει πει το «ναι» για τη σήραγγα Καστελίου-Χερσονήσου, αλλά γίνονται δοκιμές

Αν και επισήμως το υπουργείο Υποδομών δεν έχει πει το “ναι” στη σήραγγα Καστελίου – Χερσονήσου, ωστόσο ο δήμαρχος Χερσονήσου αποκάλυψε στην ΚΡΗΤΗ TV ότι γίνονται δοκιμές

“Κλείδωσε” οριστικά η επιλογή (όπως έχουν ζητήσει επιτακτικά οι τοπικοί φορείς) της κατασκευής σήραγγας στην περιοχή Άγνος-Ξηροκαμάρες, ενδιαμέσως της διαδρομής από τον ΒΟΑΚ προς το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδας;

Αυτό προμηνύει η παρουσία, τις τελευταίες ημέρες, γεωτρύπανων στην περιοχή, που εκτελούν ερευνητικές γεωτρήσεις για να δουν το υπέδαφος.

Τη σχετική αποκάλυψη, επιβεβαιώνοντας πληροφορίες που είχαν φτάσει και σε εμάς από πολίτες, έκανε ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης μέσα από την καθημερινή εκπομπή “Κρήτη Σήμερα” της “KΡHTH ΤV” με τη Μαίρη Καριωτάκη και τον Μπάμπη Σαββίδη.

Ο δήμαρχος επιβεβαίωσε ότι είδε με τα μάτια του να δουλεύουν συνεργεία και γεωτρύπανα στην περιοχή της Άγνου, ακριβώς στο σημείο όπου οι τοπικοί φορείς έχουν προτείνει να κατασκευαστεί σήραγγα, ώστε να μειωθεί η μεγάλη ταλαιπωρία από τη σημερινή λύση της μεγάλης παράκαμψης, που παράλληλα φέρνει και μια μεγάλη περιβαλλοντική όχληση.

Αν και όπως ξεκαθάρισε ο κ. Δοξαστάκης επισήμως δεν έχει ανακοινωθεί κάτι, είναι προφανές ότι η εκτέλεση γεωτρήσεων στο σημείο φανερώνει ότι το υπουργείο Υποδομών αντιλήφθηκε το εύλογο των επιχειρημάτων των τοπικών φορέων και κάνει τελικά αποδεκτό το αίτημα για το τούνελ.

«Ως προς αυτό που σας έχουν μεταφέρει ως πληροφορίες πολίτες, για την περιοχή Άγνος, ναι, είναι αλήθεια. Εσχάτως υπάρχει μια κινητικότητα στη θέση Άγνος, εκεί δηλαδή που κι εμείς οι εμπλεκόμενοι Δήμοι και η Περιφέρεια Κρήτης και όλοι οι τοπικοί φορείς ζητάμε να κατασκευαστεί ένα τούνελ.

Παλαιότερα, θυμίζω, υπήρχε μια κάθετη άρνηση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, επικαλούμενος ο τότε υπουργός το θέμα της έλλειψης πόρων σε σχέση με το επιπλέον κόστος που θα επέβαλλε το τεχνικό έργο της σήραγγας, δηλαδή 150 εκατομμύρια ευρώ.

Τελευταία, ωστόσο, έχω μάθει, και πράγματι το διαπίστωσα κι εγώ προσωπικά, ότι υπάρχει μια έντονη κινητικότητα στο σημείο που θα καταλαμβάνει το μελλοντικό τούνελ. Εκεί πλέον γίνεται διάτρηση γεωτρήσεων για να δουν, προφανώς, το υπέδαφος. Αυτή τη στιγμή τα γεωτρύπανα βρίσκονται ήδη εκεί και δουλεύουν», αποκάλυψε ο Ζαχαρίας Δοξαστάκης και συνέχισε: «Είναι πάρα πολύ καλή εξέλιξη, εφόσον επιβεβαιωθεί και επισήμως ότι το υπουργείο είδε όλα τα στοιχεία, ότι μόνο με την κατασκευή της σήραγγας θα αποτρέψουμε καταστροφή του περιβάλλοντος, ότι θα είναι πιο ασφαλής ο συνδετήριος δρόμος προς το νέο αεροδρόμιο και πως δε θα ταλαιπωρηθεί ο κόσμος, και τελικά έχει γείρει υπέρ αυτής της λύσης.

Περιμένουμε φυσικά την επισημοποίηση. Θεωρώ ότι οσονούπω θα το ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών, με βάση τα όσα είχαμε θέσει κι εμείς διά ζώσης στον νέο υπουργό Υποδομών, τον κ. Σταϊκούρα. Παράλληλα, μιας και μιλάμε για τον βασικό συνδετήριο άξονα μεταξύ ΒΟΑΚ (Χερσονήσου) και νέου αεροδρομίου Καστελίου, θα πρέπει να πούμε ότι στον κόμβο Καστελίου έχει αλλάξει τελείως το τοπίο. Θα γίνει ένα πολύ μεγάλο round about, που θα συνδέσει τις παραπλήσιες ιδιοκτησίες, τα Αγριανά και τη Χερσόνησο. Φαίνεται ότι καταλήγουν στη λύση να μη γίνει ο νέος κόμβος Αγριανών, αλλά να πάνε με round about και πιο βόρεια»…

 

Το χρονικό για το τούνελ στην Άγνο

 

Όπως έχουν γράψει πρώτα και πολλές φορές από τον Σεπτέμβριο του 2022 το neakriti.gr και η “Νέα Κρήτη”, που παρουσίασε για πρώτη φορά τις σημαντικές αρχαιότητες στην περιοχή Άγνος και Ξεροκαμάρες, όπου βρίσκεται και το ρωμαϊκό υδραγωγείο, δηλαδή ενδιαμέσως της διαδρομής από το Καστέλι στον ΒΟΑΚ, το έργο της σύνδεσης αεροδρομίου και ΒΟΑΚ καθυστερεί, καθώς τα αρχαία δεν επιτρέπουν ταχείς ρυθμούς.

Τότε τέθηκε το ζήτημα και από την τοπική κοινωνία αλλά και την Περιφέρεια Κρήτης, με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, για την επιλογή της λύσης κατασκευής σήραγγας, που ανεβάζει μεν το κόστος, αλλά μειώνει και την απόσταση και τον χρόνο.

Ο τότε υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, είχε επιλέξει τη λύση της παράκαμψης, που όμως αύξανε την απόσταση κατά 25 χιλιόμετρα και ταυτόχρονα προκαλούσε νέες καθυστερήσεις λόγω νέων απαλλοτριώσεων. Μετά την αλλαγή ηγεσίας στο υπουργείο Υποδομών και την ανάληψη των καθηκόντων από τον Χρήστο Σταϊκούρα, καλλιεργήθηκε η αίσθηση ότι τελικά ο νέος υπουργός αναγνώρισε το πρόβλημα της παράκαμψης και “βλέπει” τα θετικά της σήραγγας…

 

Στήνονται τα εργοτάξια του ΒΟΑΚ στο τμήμα “Χερσόνησος – Νεάπολη” και εντυπωσιάζουν

 

Φιλοξενούμενος στην εκπομπή “Κρήτη Σήμερα” της “KΡHTH ΤV”, ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης αποκάλυψε πως έχουν ήδη αρχίσει και στήνονται τα εργοτάξια στο πλαίσιο του τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη” του νέου ΒΟΑΚ, τα οποία μάλιστα ο ίδιος είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί πρόσφατα και έμεινε εντυπωσιασμένος από τις εικόνες και τα υπερσύγχρονα μηχανήματα που αντίκρισε…

«Όπως γνωρίζετε, στα όρια του δήμου μας έχουμε ένα μεγάλο επιμέρους έργο του νέου ΒΟΑΚ, το έργο ΣΔΙΤ “Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου”.

Εκεί έχει υπογραφεί η σύμβαση εδώ και καιρό και επίκειται η έναρξη εργασιών. Ήδη μάλιστα, πρέπει να σας πω, έχουμε πρόδρομες εργασίες γιατί πρέπει να εγκατασταθεί το εργοτάξιο και να γίνουν κάποιες διαδικαστικές πράξεις σε σχέση με την εξασφάλιση της γης και για να ξεκινήσει η διάτρηση του τούνελ στη Σταλίδα και της νέας γέφυρας.

Καταλαβαίνετε ότι δεν μπορούμε μεσούσης της τουριστικής περιόδου να σκάβουμε πάνω από τους τουρίστες. Άρα θα γίνουν τώρα εργασίες που μπορούν να γίνουν χωρίς να προκαλείται όχληση», σημείωσε ο δήμαρχος Χερσονήσου, για να συμπληρώσει: «Ένα θέμα με το έργο είναι φυσικά και οι απαλλοτριώσεις. Όπως ξέρετε στην περίπτωση του ΒΟΑΚ οι απαλλοτριώσεις προχωρούν με τον 7Α, την ειδική νομοθεσία των λεγόμενων υποχρεωτικών απαλλοτριώσεων. Υπήρχαν κάποια προβλήματα πράγματι, αλλά έχω την αίσθηση ότι έχουν αρχίσει να ξεπερνιούνται. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά την είσοδο και έξοδο του υφιστάμενου τούνελ, η εταιρεία έχει διασφαλίσει τον χώρο για την εκτέλεση εργασιών.

Πρέπει να επισημάνω ότι υπάρχει μια πολύ καλή συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία. Φαίνεται ότι θα έχει ανταπόδοση και στην τοπική κοινωνία, γιατί για όποια έργα έχουμε ζητήσει συνδρομή έχουν προστρέξει να ανταποκριθούν με καλή διάθεση.

Επειδή ζήτησα να έχω μια ενημέρωση, πήγα προσωπικά στα υπό σύσταση εργοτάξια του έργου “Χερσόνησος-Νεάπολη” του νέου ΒΟΑΚ και πρέπει να πω ότι πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Εκεί υπάρχουν πολύ σύγχρονα μηχανήματα, ένας σπάνιος εξοπλισμός για την Κρήτη, όπως βέβαια απαιτούν τέτοια μεγάλα έργα υποδομής».

Δείτε τι είπε στην εκπομπή “Κρήτη Σήμερα” της ΚΡΗΤΗ TV ο δήμαρχος Χερσονήσου κ. Ζαχαρίας Δοξαστάκης:

 

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button