ΕνημέρωσηΟικονομία

Οι 6 καρατομήσεις της οργής, ο Μπελέρης και το 17,3% στα δεξιά της ΝΔ, τι ποσοστό βλέπει ο Γκρίνμπεργκ, τι δείχνει η υποψηφιότητα Ιουλίας Τσέτη για την προεδρία του ΣΕΒ, η ΗΛΕΚΤΩΡ και το μέλλον της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ποιες συγκοινωνιακές υποδομές θα υποστηρίξουν το Ελληνικό

Οι 6 καρατομήσεις της οργής

Με έξι καρατομήσεις επιχείρησε η ΕΛ.ΑΣ να κατευνάσει την οργή του κόσμου για την άγρια δολοφονία της 28χρονης Κυριακής από τον πρώην σύντροφο της μπροστά στην είσοδο του Α.Τ Αγίων Αναργύρων όπου προσέφυγε για να ζητήσει προστασία.

Αστυνομικοί, γυναίκες και άνδρες, στάθηκαν ανίκανοι να αντιληφθούν ότι η κοπέλα διέτρεχε κίνδυνο και να της δώσουν τις σωστές συμβουλές για να μη βρεθεί αντιμέτωπη με τον δολοφόνο της έξω από το αστυνομικό τμήμα. Την άφησαν να φύγει απροστάτευτη και όταν κάλεσε την Άμεση Δράση από το κινητό της, για να ζητήσει ένα περιπολικό να την πάει σπίτι της γιατί φοβόταν μήπως ο πρώην σύντροφο της, της επιτεθεί, ο αστυνομικός της απάντησε ότι «το περιπολικό δεν είναι ταξί» όπως αποκάλυψε το σοκαριστικό βίντεο που πρόβαλε ο Νίκος Ευαγγελάτος, στο LIVENEWS στο MEGA. Δεν της απάντησε ούτε όταν τον ρώτησε αν θα έπρεπε να μείνει στο τμήμα και να περιμένει ή να πάει στο σπίτι της. Από το ΑΤ Αγίων Αναργύρων απομακρύνθηκαν η αξιωματικός υπηρεσίας, η επόπτρια, η οδηγός της επόπτριας (ήταν και οι δύο παρούσες κατά τη συζήτηση της 28χρονης με την αξιωματικό υπηρεσίας), ο σκοπός που ήταν στο φυλάκιο ενώ αντικαταστάθηκε και ο διοικητής. Για ποινικές και διοικητικές ευθύνες ελέγχεται ο αστυνομικός της άμεσης δράσης.

Όπως στα σήριαλ

«Αρκεί να παρακολουθήσει κάποιος ένα ξένο αστυνομικό σήριαλ και θα καταλάβει πόσο καλά εκπαιδευμένος πρέπει να είναι ο αστυνομικός που απαντάει στις γραμμές του «100» και καθοδηγεί τον πολίτη που κινδυνεύει μέχρι να βρεθούν κοντά του αστυνομικοί» σχολίαζε βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος αφήνοντας αιχμές για όλους τους υπουργούς της ΝΔ που πέρασαν από το υπ. Προστασίας του Πολίτη. Υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια και στη βάση της ΝΔ για την εγκληματικότητα.

«Θα φτιάξω την αστυνομία»

Σε ριζικές αλλαγές και αναθεωρήσεις του τρόπου λειτουργίας της αστυνομίας σε κρίσιμες υπηρεσίες σχεδιάζει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοίδης. Μπαίνουν στο μικροσκόπιο από το πως συγκροτούνται τα αστυνομικά τμήματα μέχρι τα πρωτόκολλα που ακολουθούνται και αν από μόνα τους αρκούν, η ελλιπής εκπαίδευση που είναι πασιφανής κλπ. Υπάρχουν πολλές παθογένειες που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

«Θα φτιάξω την αστυνομία» λέει σε συνομιλητές του. Οι εσωκομματικοί αντίπαλοι του αφήνουν αιχμές ότι δεν την έφτιαξε ούτε όταν ήταν στην ίδια υπουργική θέση στο παρελθόν. Ιδού η Ρόδος για τον κ.Χρυσοχοίδη.

Το 31-35% του Γκρίνμπεργκ

Το δόγμα «τάξη και ασφάλεια» ήταν εμβληματική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη κι αυτό το στοίχημα το χάνει. Η ανασφάλεια που νιώθουν οι πολίτες χτυπάει κόκκινο, 65 ημέρες πριν τις ευρωεκλογές. Το κλίμα από την εθνική τραγωδία των Τεμπών, συνεχίζει να είναι βαρύ. Οι εκτιμήσεις του επικοινωνιολόγου του Κυριάκου Μητσοτάκη Σταν Γκρίνμπεργκ είναι ότι η ΝΔ θα κινηθεί μεταξύ 31-35%. Η εκλογική εικόνα όμως θα διαμορφωθεί τις τελευταίες δυο εβδομάδες. Μέχρι τότε είναι πολύ πυκνός ο πολιτικός χρόνος. Από μέσα Απριλίου θα πυκνώσουν οι στοχευμένες δημοσκοπήσεις του Γκρίνμπεργκ για αναπροσαρμογή της στρατηγικής της ΝΔ.

«Κυβέρνησε»

Οι δημοσκοπήσεις των τελευταίων εβδομάδων έδειξαν ότι οι πολίτες ζητούν από την κυβέρνηση να κυβερνήσει και να σπάσει αυγά, έστω και αν δυσαρεστεί μια μερίδα του κόσμου. Σκηνικό ανατροπής δεν διαμορφώνεται καθώς θεωρείται ότι ο Κασσελάκης αν και παρουσιάζει μια δυναμική, έχει ένα ταβάνι διότι απευθύνεται σε ειδικά ακροατήρια. «Ωραία τα TikTok αλλά δεν κυβερνάς με βιντεάκια» τονίζουν συνεργάτες του πρωθυπουργού. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπολείπεται σημαντικά του Μητσοτάκη στα χαρακτηριστικά κυβερνησιμότητας. Οι ευρωεκλογές όμως προσφέρονται για μηνύματα και χαλαρή ψήφο. Η κυβέρνηση της ΝΔ κινδυνεύει από τον κακό της εαυτό.

Πιθανή υποψηφιότητα Μπελέρη

Ζεσταίνεται ξανά η υποψηφιότητα του φυλακισμένου δημάρχου Χειμάρρας Φρέντι Μπελέρη. Υπήρχαν ενστάσεις από το υπουργείο Εξωτερικών. Φαίνεται ότι υποχώρησαν σε ένα βαθμό. Ο γιος του Πέτρος και ο αδελφός του Λεονάρδος Μπελέρης είχαν συνάντηση στο Μαξίμου με τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Παύλο Μαρινάκη όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της στήλης. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μετά την απομάκρυνση των Παπασταύρου και Μπρατάκου έχει αναβαθμισμένες αρμοδιότητες. Χειρίζεται λεπτές υποθέσεις και κάνει μυστικές επαφές. Το Μαξίμου δεν έβγαλε καμία ανακοίνωση. Στις 10 Απριλίου θα γίνουν οι ανακοινώσεις των υπολοίπων 20 υποψηφίων της ΝΔ για την ευρωβουλή. Μέχρι τότε ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα αποφασίσει εάν ο Φρέντι Μπελέρης θα είναι τελικά ανάμεσα τους. Τον δήμαρχο Χειμάρρας στηρίζει ενθέρμως ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ο οποίος έχει δηλώσει ότι η Αλβανία του Ράμα δεν έχει καμία θέση στην Ευρώπη.

Στο 17,5% τα δεξιά της δεξιάς

Οι διαρροές της ΝΔ προς τα δεξιά της είναι μεγάλες. Στην δημοσκόπηση της Pulse για τον Σκάι, στην εκτίμηση ψήφου η Ελληνική Λύση αγγίζει το 9%, η Νίκη το 3,5%, οι Σπαρτιάτες το 3% και η Φωνή Λογικής (Αφροδίτη Λατινοπούλου) το 1,8%. Όλα μαζί τα δεξιά κόμματα φτάνουν το 17,3%! Μία υποψηφιότητα Μπελέρη θα μπορούσε να βάλει ένα φρένο όπως τονίζουν σε όλους τους τόνους ο Μάκης Βορίδης και ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Τι δείχνει η υποψηφιότητα Ιουλίας Τσέτη για την προεδρία του ΣΕΒ

Χθες η διευθύνουσα σύμβουλος του Ομίλου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη (ΟΦΕΤ) Ιουλία Τσέτη ανακοίνωσε από το βήμα συνεδρίου πως θα είναι υποψήφια για την προεδρία του ΣΕΒ στις εκλογές της 19ης Ιουνίου. Η επισημοποίηση της υποψηφιότητας Τσέτη επιβεβαιώνει κατ’ αρχήν τις πληροφορίες πως δεν θα είναι για υποψήφιος ο σημερινός πρόεδρος του συνδέσμου Δημήτρης Παπαλεξόπουλος. Επιβεβαιώνει, επίσης, πως μέχρι τις 19 Ιουνίου θα αναζητηθεί συμβιβασμός αφού μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον επιθυμούσε την προεδρία και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, της Bespoke SGA Holdings, που για πολλά χρόνια κατέχει τη θέση του αντιπροέδρου. Κατά παράδοση, θα επιδιωχθεί η δημιουργία ενιαίου ψηφοδελτίου για τις εκλογές. Λέτε να δούμε για πρώτη φορά εκλογές στον ΣΕΒ με δύο διεκδικητές; Στην πρόσφατη, τουλάχιστον, ιστορία του συνδέσμου δεν έχουμε δει κάτι τέτοιο.

Η ΗΛΕΚΤΩΡ και το μέλλον της ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Όταν η στήλη έγραφε πριν από πολλούς μήνες πως κλείνει το deal εξαγοράς της ΗΛΕΚΤΩΡ από την Motor Oil κάποιες φίλιες δυνάμεις στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ δήλωναν άγνοια. Όπως φαίνεται, όμως, η συμφωνία εξαγοράς της θυγατρικής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στη διαχείριση απορριμμάτων θα κλείσει καθώς το μοναδικό πράγμα που χώριζε τις δύο πλευρές ήταν η τιμή. Και μάλλον βρέθηκε συμβιβαστική φόρμουλα. Το μεγάλο ερώτημα στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι τι θα κάνει με την θυγατρική που της απομένει, την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Επισήμως η διοίκηση της εισηγμένης έχει διαψεύσει, πολλές φορές, τα σενάρια πώλησης της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, όπως και σενάρια μετονομασίας, κ.α. Αν πάντως κλείσει η υπόθεση ΗΛΕΚΤΩΡ είναι σίγουρο πως θα αρχίσουν κάποιοι να ασχολούνται με την τύχη της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Όσο για τη REDS και εκεί υπάρχουν προβληματισμοί με δεδομένο πως δεν καλπάζει το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας σε μαρίνα Αλίμου, Γούρνες και παλαιά οινοποιεία Καμπά.

Γιατί η Ελλάδα πρέπει να επενδύει σε υποδομές

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat), που επισημαίνονται σε χθεσινή μελέτη της Eurobank, το κατά κεφαλήν πραγματικό ΑΕΠ της Ελλάδας σε μονάδες ισοδύναμης αγοραστικής δύναμης (purchasing power standards) από το 95,0% της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27 (ΕΕ-27) το 2009 μειώθηκε στο 62,0% το 2020, προτού ανακάμψει στο 67,0% τη διετία 2022-2023. Για να μειωθεί η εν λόγω απόκλιση ή μέρος αυτής, η ελληνική οικονομία θα πρέπει να πραγματοποιήσει ένα αναπτυξιακό άλμα τα επόμενα χρόνια. Επί παραδείγματι, για να προσεγγίσει το κατά κεφαλήν πραγματικό ΑΕΠ της Ελλάδας το 85,0% του μέσου όρου της ΕΕ-27 σε 10 χρόνια από σήμερα, θα πρέπει κατά μέσο όρο να μεγεθύνεται με έναν ρυθμό, σε μονάδες ισοδύναμης αγοραστικής δύναμης, υψηλότερο κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες από τον αντίστοιχο της ΕΕ-27.

Οι επενδύσεις σε υποδομές (infrastructure investment), όπως εξηγούν από την Eurobank, ενισχύουν το εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών, “οδηγούν στη διάχυση και ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής στον παραγωγικό ιστό, παράγουν οφέλη για τις περιφέρειες, θωρακίζουν την οικονομία και τηn κοινωνία έναντι μεγάλων και απρόβλεπτων κρίσεων (σε ενέργεια, τρόφιμα, φάρμακα και στρατιωτικό εξοπλισμό), αναδεικνύουν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της χώρας και τέλος βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών στα μεγάλα αστικά κέντρα, στην επαρχία και την ύπαιθρο. Ως εκ τούτου δύνανται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο προς την κατεύθυνση αλλαγής του υποδείγματος μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας”.

Η τραγική κατάσταση στην Αττική και τα έργα που λείπουν

Πάρτε για παράδειγμα την Αττική. Έχουν μεσολαβήσει δύο δεκαετίες από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και το Λεκανοπέδιο στενάζει από την έλλειψη βασικών συγκοινωνιακών υποδομών. Χρειαστήκαμε περίπου δέκα χρόνια για να παραδώσουμε την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς. Η ίδια κοινοπραξία έχει αναλάβει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 από τη Βεϊκού μέχρι το Γουδή και πολλοί φοβούνται πως θα χρειαστούν ακόμα περισσότερα χρόνια επειδή πρέπει να παραδοθούν διπλάσιοι σταθμοί μετρό. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό δημοπρατήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ αλλά ο σημερινός υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει ούτε ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου.

Επιπλέον ο δήμαρχος Νέου Ηρακλείου ζητάει πρόσθετη υπογειοποίηση της λεωφόρου με πρόσθετη αύξηση του κόστους και έχει προσφύγει στα δικαστήρια. Το μετρό δεν διαθέτει επαρκή αριθμό συρμών να υποστηρίξει την κίνηση με το αεροδρόμιο και αναζητούνται πυροσβεστικές λύσεις. Θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο – δυόμισι χρόνια για νέους συρμούς ακόμα και αν αναθέσουμε αύριο τη σύμβαση. Δυσάρεστη εικόνα, μεγάλη, καθημερινή, ταλαιπωρία για οδηγούς και επιβάτες Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Ποιες συγκοινωνιακές υποδομές θα υποστηρίξουν το Ελληνικό;

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού βρίσκονται στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών η νέα ηγεσία του οποίου έχει παγώσει τις περίφημες «πρότυπες προτάσεις», αν και η κυβέρνηση της ΝΔ ήταν αυτή που ψήφισε το συγκεκριμένο σύστημα υλοποίησης έργων. Στο Ελληνικό συζητάμε να φτιάξουμε μια νέα πόλη χωρίς κάποιος να προωθεί τα έργα διαχείρισης της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή. Τι θα γίνει με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης; Μήπως πρέπει να κατασκευαστεί σταθμός μετρό μέσα στο Ελληνικό; Πως ακριβώς θα εξυπηρετούνται οι πελάτες στα νέα, μεγάλα, εμπορικά κέντρα, που σχεδιάζονται; Ειδικά προς την πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης είναι υπό σχεδιασμό το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας. Πως ακριβώς θα πηγαίνουν οι πελάτες; Είναι επαρκής ο σημερινός σταθμός μετρό Ελληνικού; Πόση κίνηση θα έχει η Βουλιαγμένης που θα γίνονταν «ελεύθερη λεωφόρος» με κόμβους αντί για φανάρια; Η σήραγγα που θα τη συνδέει με τον Καρέα πότε θα δημοπρατηθεί και με ποια κεφάλαια; Πολυετής η εγκατάλειψη του Λεκανοπεδίου από πλευράς υποδομών και μέσων μεταφοράς.

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button