ΕνημέρωσηΟικονομία

Συγκρατημένες οι ανησυχίες για άνοδο των τιμών μετά από την κατάρρευση της γέφυρας 

Περιορισμένοι είναι οι φόβοι για μία νέα εκτίναξη των τιμών μετά από την πρόσκρουση του πλοίου εμπορευματοκιβωτίων στην γέφυρα της Βαλτιμόρης.

Η Βαλτιμόρη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις εφοδιαστικές αλυσίδες της χώρας καθώς το λιμάνι είναι ο κορυφαίος φορέας διαχείρισης των θαλάσσιων εισαγωγών οχημάτων στις ΗΠΑ, με περισσότερα από 847.000 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά να έχουν καταγραφεί πέρυσι, ωστόσο, οι προσδοκίες για ένα ανεξέλεγκτο «άλμα» μετριάζονται από τις εναλλακτικές που ήδη έχουν τεθεί σε εφαρμογή.

Όπως αναφέρει το Bloomberg,  η αμερικανική οικονομία βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση απ’ ό,τι πριν από λίγα χρόνια για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θέτει η προσωρινή παρακώλυση ενός από τα σημαντικότερα λιμάνια της, με την τραγική σύγκρουση που σημειώθηκε την Τρίτη (26.3.2024).

Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key προστίθεται σε έναν κατάλογο διεθνών επιπλοκών που περιλαμβάνει προβλήματα ξηρασίας στη διώρυγα του Παναμά και τη σύγκρουση μεταξύ μαχητών Χούθι και δυνάμεων υπό την ηγεσία των ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα.

Όμως το σοκ στο σύστημα εφοδιασμού συμβαίνει σε μια εποχή που οι καταναλωτές δεν αποθηκεύουν πλέον απεγνωσμένα υλικά αγαθά, όπως στην πανδημία, ούτε ξοδεύουν χρήματα για την ανακαίνιση των ακινήτων τους. Σήμερα, ο τομέας των υπηρεσιών είναι αυτός που «τρέχει», ενώ οι τιμές των αγαθών τον περασμένο μήνα ήταν χαμηλότερες από τα υψηλά τους επίπεδα στα μέσα του 2022.

Μέσα σε λίγες ώρες από τη συντριβή, τα πλοία είχαν ήδη αλλάξει δρομολόγιο προς άλλα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής, συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού της γειτονικής πολιτείας της Βιρτζίνια. Οι λιμενικές αρχές της Νότιας Καρολίνας και της Τζόρτζια ενημέρωσαν επίσης ότι ήταν έτοιμες να υποδεχθούν τον όγκο των εμπορευμάτων που ανακατευθύνθηκε από τη Βαλτιμόρη.

Από την άλλη, όπως επισημαίνει το Bloomberg, η κατάρρευση της γέφυρας μπορεί επίσης να καταδεικνύει την πιθανή υποεπένδυση σε βασικές υποδομές των ΗΠΑ τις τελευταίες δεκαετίες.

Οι εμπειρογνώμονες τόνισαν ότι η προσοχή θα πρέπει να στραφεί στις προστατευτικές κατασκευές γύρω από την προβλήτα στην οποία προσέκρουσε το φορτηγό πλοίο τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης. Η γέφυρα άνοιξε το 1977 και τίθενται ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον ήταν σε θέση να αντέξει τις πιέσεις του όγκου των μεταφορών που διογκώθηκαν με την πάροδο των δεκαετιών.

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button