Επικαιρότητα

“Ωρα μηδέν” στη Ζαγορά – Χωρίς υποδομές και αποκαταστάσεις – ONLARISSA.GR Νέα Ειδήσεις Λάρισα

Εξι μήνες μετά την πλημμύρα του Σεπτεμβρίου και έξι χρόνια μετά τις πλημμύρες του 2018, οι αποκαταστάσεις στη Ζαγορά είναι “φάντασμα” .

Ο Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου από τον Σεπτέμβρη 2023 έως σήμερα έχει λάβει 850 χιλ. ευρώ για τις αποκαταστάσεις από την Κυβέρνηση, ενώ το μέχρι τώρα κόστος των προσωρινών αποκαταστάσεων πρόσβασης και υδροδότησης ξεπερνά το 1,4εκ ευρώ και αν συνυπολογίσουμε παλιότερα και απλήρωτα τιμολόγια, εκτοξεύεται στο 1,9εκ ευρώ. Ο Δήμος είναι χρεωμένος, τονίζει η Λαϊκή Συσπείρωση.
Οι 850 χιλιάδες που έλαβε ο Δήμος μέχρι σήμερα, αποτελούν το 50% των 1,7εκ που υποσχέθηκε το Υπουργείο τον Σεπτέμβριο του 2023, μερικές ημέρες μετά τις πλημύρες. Τα χρήματα δόθηκαν ως προκαταβολή στις 31.12.2023. Η αδικαιολόγητη καθυστέρηση λήψης των χρημάτων ως ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου , προκάλεσε αδυναμία πληρωμής των εργολάβων που ασχολήθηκαν με τις αποκαταστάσεις, έστω και με τη μορφή μερικής εξόφλησης, καθώς προηγήθηκαν οι αναθέσεις. Σύμφωνα με τις οδηγίες της κυβέρνησης, του κράτους και της νομοθεσίας, ο Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου έπρεπε να περιμένει να έρθει πρώτα η χρηματοδότηση από την Κεντρική διοίκηση, και κατόπιν να προχωρήσει σε αναθέσεις των έργων. Δηλαδή έπρεπε οι προσωρινές αποκαταστάσεις να ξεκινήσουν το …2024…

Υποσχέσεις

Η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί μέχρι σήμερα 4,5εκ ευρώ περίπου για αποκαταστάσεις, χωρίς χρονοδιάγραμμα. Αυτό ανέφερε ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Κρατικής Αρωγής, στην τελευταία επίσκεψή του στη Ζαγορά στις 16 Γενάρη 2024, καθώς επίσης ότι από το συνολικό ποσό των 300 εκ για τη Μαγνησία, τα περισσότερα θα κατευθυνθούν στην «περιοχή». Η νέα Περιφερειακή Αρχή Θεσσαλίας, ζήτησε μόλις 7,2εκ ευρώ για έργα μόνιμης αποκατάστασης σε όλη τη Μαγνησία και συγκεκριμένα για 23 αποκαταστάσεις σε ρέματα, από τα οποία μόνο 2 στο Δήμο Ζαγοράς, στον Άγιο Ιωάννη και το Χορευτό. Για τα υπόλοιπα ρέματα που υπάρχουν στο Δήμο για την αντιπλημμυρική θωράκιση των χωριών που συνεχώς κατολισθαίνουν δεν υπάρχει πρόβλεψη.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Τίποτα δεν έχει ζητήσει και η Νέα Δημοτική Αρχή, καθώς δεν έχει προχωρήσει σε εκτίμηση των ζημιών ούτε σε κόστος αποκαταστάσεων, επικαλούμενη έλλειψη προσωπικού και χρημάτων. Σε ερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δημοτικό Συμβούλιο του Ιανουαρίου σχετικά με το κόστος αποκαταστάσεων σε ύδρευση και άρδευση, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ανέφερε ότι θα ολοκληρωθεί εντός 10ημέρου. Στο Συμβούλιο όμως του Φεβρουαρίου, ο Δήμαρχος ανέφερε ότι δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω έλλειψης προσωπικού και χρηματοδότησης.
” Εδώ υπάρχει και ο εξής εμπαιγμός Δημοτικής Αρχής και κυβέρνησης ΝΔ: Η Κυβέρνηση μέσω των “αρμόδιων” υπουργών καλεί τη Δημοτική Αρχή να προχωρήσει σε εκτίμηση των αποκαταστάσεων προκειμένου να δώσει τα απαραίτητα κονδύλια. Η Δημοτική Αρχή όμως, επικαλούμενη έλλειψη προσωπικού και χρημάτων αρνείται να προχωρήσει σε εκτίμηση κόστους αποκατάστασης. Το τανγκό χρειάζεται τουλάχιστον δύο”

ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Το επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο βρίσκεται σε οριακή κατάσταση. Σε πολλά σημεία του δικτύου ανά 10ήμερο πραγματοποιούνται μπαζώματα από την Περιφέρεια καθώς τμήματα του δρόμου συνεχώς μετακινούνται. Στο τμήμα 6χλμ από Καράβωμα μέχρι την είσοδο της Ζαγοράς, υπάρχουν πάνω από 30 θέσεις που απαιτούνται τεχνικές παρεμβάσεις. Περιλαμβάνουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία θέσεις που εκτελέστηκαν τεχνικά έργα μετά τις πλημύρες του 2018 και ήταν ελλειπή, είτε θέσεις που επισημάνθηκαν ότι πρέπει να εκτελεστούν έργα, αλλά δεν εκτελέστηκαν ποτέ εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες. Προβλήματα υπάρχουν επίσης σχετικά με τις καταπτώσεις πρανών και βράχων κατά μήκος του δικτύου, κυρίως μετά το Ξουρίχτι προς Βόλο, στην είσοδο της Ζαγοράς και αλλού για τα οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένας μέχρι σήμερα έλεγχος. Ανάλογα προβλήματα παρουσιάζει το οδικό δίκτυο σε ολόκληρο το Δήμο Ζαγοράς Μουρεσίου.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ:

Η αγροτική οδοποιία παρουσιάζει σε πολλές περιοχές εικόνα πλήρους καταστροφής. Οι πρόχειρες αποκαταστάσεις για τη συγκομιδή της σοδειάς ήδη σε πολλές περιοχές απαιτούν νέες παρεμβάσεις, ενώ οι δρόμοι καθίστανται εξαιρετικά επικίνδυνοι για τη διέλευση αγροτικών αυτοκινήτων. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για την αποκατάσταση της αγροτικής οδοποιίας, ούτε αντίστοιχη χρηματοδότηση. Λόγω έλλειψης χρημάτων δεν πραγματοποιούνται νέες αναθέσεις, καθώς όλοι οι εργολάβοι που εκτέλεσαν έργα αποκατάστασης είναι απλήρωτοι.

ΓΕΦΥΡΕΣ:

Μέχρι σήμερα έχουν αντικατασταθεί οι γέφυρες Κισσού και Καλοκαιρινού με μεταλλικές στρατιωτικές, ενώ στη μεγάλη γέφυρα της Ζαγοράς, έχει μειωθεί το διαθέσιμο πλάτος και το ωφέλιμο φορτίο σε 15tn. Από τις στρατιωτικές γέφυρες που έχουν αναπτυχθεί δεν μπορεί να διέλθει μεγάλο λεωφορείο του ΚΤΕΛ ή τουριστικό καθώς η ακτίνα στροφής αμέσως μετά τη γέφυρα δεν επαρκεί για τη διέλευση τους. Παρόλη τη διαμαρτυρία για διάνοιξη του δρόμου εκατέρωθεν των γεφυρών ώστε να μπορεί να προσεγγίσει λεωφορείο, κανείς δεν ανταποκρίνεται θετικά, ούτε η Περιφέρεια, ούτε το Κράτος, ούτε φυσικά ο Δήμος.. Για την επικινδυνότητα της γέφυρας της Μακρυράχης δεν υπάρχει καμία επίσημη αναφορά. Για την επικινδυνότητα των υπόλοιπων γεφυρών κατά μήκος του δικτύου, δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση και καμία επίσημη αναφορά.

Πηγή: gegonota.news

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις

Πηγή

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button